וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות משבר האשראי העולמי: סטייט בנק אוף אינדיה יגייס 25 אלף עובדים חדשים

סוכנויות הידיעות

19.11.2008 / 9:12

הבנק הגדול בהודו, בחלקו בבעלות ממשלתית, יפתח 2,000 סניפים חדשים במטרה לנגוס בנתח השוק של המתחרים



סטייט בנק אוף אינדיה, הבנק הגדול בהודו, הודיע על כוונתו לגייס 25 אלף עובדים חדשים ולפתוח 2,000 סניפים חדשים - זאת לאחר שהמשבר בשוקי האשראי העולמיים אפשר לו לנגוס בנתח השוק של מתחריו ולהגדיל את מספר הפקדונות. כך אמר יו"ר הבנק, אום פראקאש באהט, לסוכנות הידיעות בלומברג.



סטייט בנק אוף אינדיה, ש-59% ממנו נמצאים בבעלות הממשלה, איבד מנתח השוק שלו לטובת מתחרים כמו ICICI ו-HDFC, מאז שממשלת הודו התירה את התחרות במגזר הבנקאות ב-1994. כיום מחזיק הבנק ב-16.11% מכל פקדונות הבנקים בהודו ואחראי ל-16% מפעילות ההלוואות במדינה. לדברי באהט, הבנק מתכוון להגדיל את נתח השוק שלו ב-0.8% בשנה הקרובה.



"אני לא חושב שאי פעם השגנו נתח שוק כזה", אמר באהט, שציין כי הבנק הצליח לנגוס בנתח השוק של יריביו - זאת לאחר שמשקיעים ולקוחות מבוהלים משכו את כספם מבנקים פרטיים ועברו לבנק הממשלתי בשל הבהלה בשווקים. באהט הוסיף כי לאחר השלמת התוכנית יפעיל סטייט בנק יותר מ-12 אלף סניפים ויעסיק 200 אלף בני אדם.



ICICI, מתחרהו הגדול ביותר של סטייט בנק אוף אינדיה, סובל מבריחת לקוחות, מאז שהודיע בספטמבר כי הוא עשוי לרשום הפסדים בסך 28 מיליון דולר, בעקבות פשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.



מניית ICICI נפלה ב-71% מאז תחילת השנה, לעומת נפילה של 50% מאז תחילת השנה במניית סטייט בנק. ברבעון השלישי דיווח סטייט בנק על גידול של 40% ברווחיו, מעל תחזיות האנליסטים, לעומת ICICI, שפספס את התחזיות כאשר דיווח על עלייה של 1.1% ברווחיו במהלך הרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully