וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מגזר הרכב האמריקאי: גם יצרניות המכוניות הסיניות מבקשות מהממשל סיוע

ניו יורק טיימס

19.11.2008 / 9:34

מכירות מגזר הרכב הסיני רשמו האטה ברבעון השלישי, לאחר 6 שנים של יותר מ-20% צמיחה שנתית



מגזר הרכב הסיני החל להפעיל לחץ על הממשל הסיני לקבלת סיוע, בגין האטה חדה בצמיחת המגזר. לאחר 6 שנים של לפחות 20% צמיחה במכירות המכוניות, ברבעון השלישי נרשמה האטה קלה במכירות. זהו זעזוע עבור מגזר שלקח הלוואות כבדות על מנת להגדיל את ייצור המכוניות כדי לעמוד בביקוש.



בכירי מגזר הרכב הסיני פנו לממשל בטענה כי גם הם זקוקים לסיוע חירום, לאחר שהקונגרס האמריקאי אישר סיוע בסך 25 מיליארד דולר לתעשיית הרכב האמריקאית, ומתחבט כעת באישור 25 מיליארד דולר נוספים שהמגזר מבקש. מגזר הרכב הסיני מבקש הנמכת מיסוי על מכוניות חדשות, הורדת מחירי הדלק, והגדלת המענקים לפיתוח מכונות היברידיות וטכנולוגיות חדשות.



"הממשל הסיני ללא ספק יתמוך בנו", אמר שה קיירונג, מנכ"ל JAC מוטורס. שה הוסיף כי הבנקים הממשלתיים בסין כבר הביעו נכונות גבוהה יותר להעניק הלוואות ליצרניות המכוניות המקומיות. עוד הוסיף כי הרגולטורים של מגזר הבנקאות הקלו את ההגבלות על הלוואות למגזר התעשייה בסין.



אך שה ובכירים נוספים במגזר אומרים כי אף שבכירי ממשל הביעו חששות לגבי מצב מגזר הרכב, הממשל טרם התחייב לתכנית סיוע כלשהי. "הם כבר שואלים שאלות, אך טרם הודיעו לנו דבר בנוגע לתכנית סיוע", אמר פרנק ז'או, סמנכ"ל טכנולוגיות בג'ילי אוטומוביל הולדינגס. "אנחנו באמת מקווים כי הממשל הסיני יבוא לעזרתנו", הוסיף.



מגרשי המכוניות בסין עמוסים ביותר ויותר מכוניות שאינן נמכרות, בעוד מכירות המכוניות באוגוסט ובספטמבר מואטות. אך בחודש שעבר, יצרניות המכוניות הגדילו במפתיע את אספקת המכוניות לסוכנויות ב-10% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. זאת בניסיון להמשיך לקיים את פעילות המפעלים ולהימנע מפיטורים. נתוני אוקטובר שצפויים להתפרסם השבוע צפויים להצביע על האטה נוספת, שעשויה להוביל לסבב הורדות מחירים נוסף במגזר, שכבר הורגל בירידות מחירים. עם זאת, מניסיונן של יצרניות המכוניות האמריקאיות - הגדלת הייצור בתקופה של האטה במכירות היא מתכון להחרפת המצב.



מגזר המכוניות הסיני צריך להתמודד עם כמה איומים בו זמנית. האטה בצמיחה הכלכלית בסין, ירידה במחירי הנדל"ן וצניחת שוקי המניות פגעו בצריכה הפרטית בסין. מחירי הדלק בסין נותרו גבוהים, למרות ירידה במחירי הנפט העולמיים. הייצוא של מכוניות סיניות החל להיחלש, בעוד שוקי היעד שלהם - בעיקר מזרח אירופה, דרום מזרח אסיה, אפריקה ודרום אמריקה - נפגעים אף הם מהמשבר.



מגזר הרכב הסיני כבר גדול ממגזר הרכב היפאני, והיקף המכירות שלו מתקרב כעת לזה של ארה"ב ושל כל אירופה. סין צפויה למכור השנה 10 מיליון כלי רכב. בארה"ב, לעומת זאת, נרשמת ירידה בביקוש לרמה של כ-14 מיליון כלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully