וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי: בועז יונה ירצה 7 שנות מאסר וישלם פיצוי של 8 מיליון שקל

עפרה אידלמן

19.11.2008 / 9:57

השופט: הלב נכמר נוכח סבלם הנפשי הרב של הנפגעים, עוגמת הנפש והצער הגדול



בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (רביעי) חלקית את הסדר הטיעון של מנכ"ל חברת חפציבה, בועז יונה וגזר עליו 7 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי, אך קבע כי הפיצוי שסוכם לנפגעים בסך 4 מיליון שקל מקל עליו במידה מופרזת וגזר עליו לשלם לנפגעים הקשים של חפציבה 8 מיליון שקלים.



במסגרת הסדר הטיעון, הודה והורשע יונה בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בגניבה בידי מורשה, בקשירת קשר לביצוע פשע ובעבירות נוספות.



השופט משה רביד אמר כי "הלב נכמר נוכח סבלם הנפשי הרב, עוגמת הנפש והצער הגדול" וקבע כי יש לסטות מהסדר הטיעון בעניין הפיצוי הכספי.



לפני כחודש וחצי, בעת שהודה יונה והורשע, התאספו נפגעים רבים מהפרשה והטיחו בו האשמות קשות. אחת הנפגעות התלוננה כי "הוא בקושי ירד מהמטוס וכבר חתמו איתו על עסקה המפוקפקת. מי חתם לי על משכנתה אחרי שהוא לקח לי את כל הכסף?", שאלה. נפגעת אחרת צעקה לעברו: "תעשה לי טובה, תחזיר לי את כל הכסף. אל תיתן לי לעבוד כל החיים. את הכסף לקחת לרומניה, נכון? תחזיר לי אותו", הטיחה ביונה.



לאחר קריסת חברת "חפציבה" בסוף 2007, שפגעה באלפי רוכשי דירות, נמלט יונה לחו"ל. הוא נלכד באיטליה והוסגר לישראל. יונה חתם על עיסקת הטיעון עם הפרליטות שעות לאחר שנחת בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully