וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: התחזקות הדולר מול השקל תימשך

TheMarker

19.11.2008 / 10:29

במהלך המסחר הרציף אתמול נגע הצמד בשער של 4.0 שקלים; השטר הירוק נסחר בשיא של קרוב לשנה ועל פי התחזיות המגמה עשויה להימשך ברקע הצפיות להאטה כלכלית וקיצוצי ריבית נוספים בשוק המקומי


מגמת התחזקותו של בעולם מורגשת גם כנגד השטר הישראלי שבמהלך המסחר הרציף אתמול נגע הצמד בשער של 4.0 שקלים. השטר הירוק נסחר בשיא של קרוב לשנה ועל פי התחזיות המגמה עשויה להימשך ברקע הצפיות להאטה כלכלית וקיצוצי ריבית נוספים בשוק המקומי.

הזהב רשם ירידות מחירים מתונות. מחד הזהב ידוע כאלטרנטיבה נוחה עבור המשקיעים בימים של חוסר וודאות והביקוש תומך בו. מנגד המחיר נקוב בדולרים וכמובן שהתחזקותו של הדולר מורידה את מחירו הנומינלי של הזהב.

הנפט ממשיך את מגמת הירידה החדה, חוזה עתידי על הנפט נסחר סביב הרמות של 54.50 דולר לחבית בלבד, מחירים שלא נראו מאז פברואר 2007. היום קיימת דריכות גבוהה בשווקים לקראת פרסום מלאי הנפט השבועי מארה"ב.

אמש התחזק הדולר כנגד היורו והליש"ט על רקע כניסתה של וול סטריט לטריטוריה שלילית. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.2600 אל מול היורו, סביב הרמות של 96.50 אל מול היין וסביב הרמות של 1.4920 אל מול הליש"ט.

עדותם של בן ברננקי, נגיד הפדרל ריזרב ושר האוצר האמריקאי הנרי פולסון בסנאט לא הרגיעה את השווקים. שני הבכירים נשאו דברים בנוגע לחשיבות השמירה על יציבותה של המערכת הפיננסית אך לא חידשו דבר. לדברי לירן קפלוטו, אנליסט בכיר בחדר המסחר של פינוטק בלונדון "המימושים החדים והבריחה מסיכונים נמשכים כל העת. המטבעות שמשמשים כחוף מבטחים אלו הדולר האמריקאי והיין היפאני שמתחזקים כנגד המטבעות העיקריים". האווירה הפסימית תימשך לדבריו לפחות בשבועות הקרובים.

היום צפוי מסחר מעניין ברקע יומן כלכלי הגדוש באירועים חשובים. בבריטניה ובארה"ב יפורסמו הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה. הנתונים חשובים ועשויים לסייע בקבלת רושם עד כמה הותירו הפדרל ריזרב והבנק המרכזי בבריטניה מקום לקיצוצים מוניטריים נוספים. הפרוטוקול מאנגליה עשוי לטלטל והחליש שוב את המטבע המלוכני, ברקע הצפיה לקיצוצי ריבית חדים נוספים. נתונים אחרים מארה"ב שימשכו את תשומת הלב הם מדד המחירים לצרכן והתחלות בתים חדשים, הצפיה היא לנתונים חלשים שישלחו את וול סטריט ליום נוסף של ירידות.

דולר/שקל: מגמת התחזקותו של הדולר בעולם מורגשת גם כנגד השטר הישראלי שבמהלך המסחר הרציף אתמול נגע הצמד בשער של 4.0 שקלים. השטר הירוק נסחר בשיא של קרוב לשנה ועל פי התחזיות המגמה עשויה להימשך ברקע הצפיות להאטה כלכלית וקיצוצי ריבית נוספים בשוק המקומי. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 3.95 שקלים, לדברי קפלוטו מבחינה טכנית רמת ההתנגדות הבאה ניצבת על 4.05 ותמיכה קרובה ניצבת על 3.93.

זהב: המתכת היקרה רשמה ירידות מחירים מתונות. לדברי קפלוטו "בימים אלה מופעלות שתי השפעות כפולות על מחיר הזהב, מחד הזהב ידוע כאלטרנטיבה נוחה עבור המשקיעים בימים של חוסר וודאות והביקוש תומך בו. מנגד המחיר נקוב בדולרים וכמובן שהתחזקותו של הדולר מורידה את מחירו הנומינלי של הזהב, בטווח הקצר השפעתו של הדולר חזקה יותר ונטייתו של הזהב היא להמשיך את ירידות המחירים". הצפיה להאטה כלכלית בשנת 2009 דוחקת בכלל מחירי הסחורות. כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 733.50 דולר לאונקיה.

נפט: הזהב השחור ממשיך את מגמת הירידה החדה מאז אמצע חודש יולי אז נסחר בשיא של כ-147.0 דולר לחבית ואילו כעת חוזה עתידי על הנפט נסחר סביב הרמות של 54.50 דולר לחבית בלבד, מחירים שלא נראו מאז פברואר 2007. היום קיימת דריכות גבוהה בשווקים לקראת פרסום מלאי הנפט השבועי מארה"ב, התחזית היא לעליה במלאי שעשויה אף ללחוץ את המחיר לרמות נמוכות יותר. לדברי קפלוטו "התרחבותה של ההאטה הכלכלית בכל העולם עשויה להמשיך את הידרדרותו של הנפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully