וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתא ממשיכה לחתוך: מחסלת פעילות בבריטניה ומפטרת 100 עובדים בבריטניה ובישראל

נתן שבע

19.11.2008 / 10:39

עלות הקיצוץ - 5-7 מיליון דולר; דלתא דיווחה על רווח תפעולי אפסי ברבעון השלישי


שנתיים מאז החלה שבשליטת אייזיק דבח בתוכנית התייעלות היא מתכננת לחסל את הפעילות שלה בבריטניה. ירידה בהיקף הפעילות שלה בתחום קטגוריית ההלבשה התחתונה לנשים מול מקס אנד ספנסר, שחיקה במרווחים והיחלשות שער החליפין של הליש"ט אל מול הדולר מובילים את החברה לנקוט בצעדי התייעלות.

בין עיקרי התוכנית – העברת פיתוח המוצרים מבריטניה וישראל למפעל החברה במצרים; סגירת מרכז במנסליפד, בריטניה; צמצום משמעותי בפעילות המשרד בלונדון; הקטנת תקורות בישראל ובמצרים, הקשורות לפעילות בבריטניה. ההוצאות בגין הפסקת פעילות יסתכמו ב-5-7 מיליון דולר.

החברה צופה כי תיישם את התוכנית עד הרבעון השלישי של 2009, ובמסגרתה יפוטרו 100 עובדים בבריטניה ובישראל. פעילות זו הסבה לחברה הפסד תפעולי של 9.5 מיליון דולר והפסד נקי של 10.6 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, על הכנסות של 43 מיליון דולר. ההשפעה של הפעילות בבריטניה באה לידי ביטוי גם בתוצאות הרבעון השלישי: דלתא עברה להפסד נקי של 4.5 מיליון דולר, לעומת רווח של 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומדווחת על רווח תפעולי אפסי.



הכנסותיה של החברה ירדו ב-3% ל-167 מיליון דולר, כאשר המכירות ל"מקס אנד ספנסר" סבלו מחולשה, וגם עקב יציאה יזומה מקטגוריות לא רווחיות. היקף המכירות ללקוח זה בשנת 2008 צפוי להסתכם ב-75 מיליון דולר, לעומת 134 מיליון דולר בשנת 2007.לעומת זאת, נרשמה עלייה בפעילות החברה בארה"ב, אירופה וישראל.

הירידה בפעילות בבריטניה והיחלשות המטבעות אל מול הדולר הובילה לירידה של 13% ברווח ל-27.5 מיליון דולר, ושיעורו ירד ל-16.4% - לעומת 18.4% ברבעון המקביל. בעקבות זאת, הסתכם הרווח התפעולי של החברה באיזון לעומת רווח של 8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הוצאות המימון הסתכמו ב-2.7 מיליון דולר. פעילותה השוטפת של החברה ייצרה לה תזרים מזומנים שלילי של 6.1 מיליון דולר.

מניית דלתא גליל איבדה 70% משוויה מתחילת השנה והיא נסחרת לפי שווי של 130 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully