וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבור של לבייב: הרווח הנקי של אפי פיתוח צנח ב-67%

מיכאל רוכוורגר

19.11.2008 / 10:47

החברה, המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, סובלת מהידרדרות המצב הכלכלי במדינה. 31 תוכניות פיתוח הוקפאו

למרות התבטאויות של משקיעי נדל"ן ברוסיה, לפיהן "רוסיה היא לא חור שחור", התוצאות הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של השנה בחברת אפי פיתוח משקפות תמונה הרבה יותר עגומה. תוצאותיה של אפי פיתוח, החברה המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, מראות עד כמה מצבו של ענף הנדל"ן במדינה האדומה מאתגר כיום.

אפי פיתוח, המנוהלת בידי אלכסנדר חלדאיי, סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2008 בצניחה של 67% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה, לכ-28 מיליון דולר. בעקבות הערכת שווי שבוצעה בידי חברת Jones Lang LaSalle רשמה אפי פיתוח ירידה בשווי השוק של פרויקט Four Winds 1 בהיקף של 27.3 מיליון דולר, וכן הפחתה בהיקף של 26.5 מיליון דולר בגין פרויקט הגן הבוטני. בעקבות כך הרווח הנקי של אפי פיתוח הצטמצם ברבעון השלישי בכ-46.9 מיליון דולר.

בעקבות המשבר הקשה בשווקים, אפי פיתוח החליטה לעצור את התוכנית היומרנית שלה להשלמת 34 פרויקטים, ומעתה תתמקד ב-3 פרויקטים עיקריים שבהם היא מעורבת: Tverskaya Zastava, Mall of Russia ו-Ozerkovskaya. אפי דאגה למימון לפרויקטים אלו, ולכן מאמינה שתוכל להמשיך בפיתוחם. בנוסף לכך, המצב בשווקים מאלץ את החברה לצמצם את מצבת כוח האדם שלה.

בעקבות עצירת התוכניות והצורך הרב בנזילות של החברה האם, אפריקה ישראל, החליט דירקטוריון אפי פיתוח לחלק עד סוף השנה דיווידנד בהיקף של 200 מיליון דולר. מניית אפי פיתוח רשמה מאז ההנפקה המוצלחת בלונדון במאי 2007 תשואה שלילית של 92%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-584 מיליון דולר - קרוב להיקף המזומנים שבקופתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully