וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעי יאהו לא רוצים יורש למדיניותו של יאנג: קוראים לחברה למצוא מנכ"ל חיצוני

סוכנויות הידיעות

19.11.2008 / 10:53

משקיעים ביאהו: על הדירקטוריון להכיר בכך שבעלי המניות מתוסכלים ומעוניינים בשינוי


מחליפו של ג'רי יאנג בתפקיד מנכ"ל צריך להיות אדם מחוץ לחברה, שיוכל למשוך את מיקרוסופט חזרה לשיחות על מכירת החברה - ולא בכיר אחר שימשיך את מדיניותו של יאנג. כך אמרו משקיעים ביאהו לסוכנות הידיעות בלומברג.

יאנג, מנכ"ל יאהו ומייסדה, נאלץ להתפטר אתמול מתפקידו לאחר 18 חודשי כהונה סוערים שבהם הידרדרה החברה בבורסה ובביצועיה הפיננסיים, ודחתה הצעת רכש של מיקרוסופט. יאנג יישאר בתפקידו עד שייבחר לו מחליף, ולאחר מכן יישאר בתפקיד יועץ אסטרטגי וחבר דירקטוריון.

לאחר התפטרותו של יאנג החל דירקטוריון יאהו בחיפושים אחר מנכ"ל חדש, כאשר אחת המועמדות המובילות היא נשיאת יאהו, סוזן דקר. למרות זאת, משקיעים רבים דוחים את האפשרות בטענה כי מינוי דקר יעיד על כוונת הדירקטוריון להמשיך במדיניותו של יאנג ויגביל את הסיכוי לחידוש השיחות עם מיקרוסופט.

"מי עובד על מי? הרי כולנו יודעים מה קורה כאן. על הדירקטוריון להכיר בכך שיש תסכול בקרב בעלי המניות ושדרוש שינוי", אמר דארן בגוול, מנהל חטיבת הסחר במניות בחברת ניהול הנכסים תריוונט אסט מנג'מנט, מבעלי המניות של יאהו.

אנליסט UBS, בן שאכטר, העריך כי נשיא ניוז קורפ פיטר צ'רנין ומנכ"לית אי-ביי לשעבר מג ויטמן עשויים להתבקש על ידי מועצת המנהלים של יאהו להחליף את יאנג, אך צפה כי השניים יירתעו מהצעה לנהל חברה רק כדי להוביל את מכירתה לחברה אחרת.

"מדוע שצ'רנין, ויטמן או מישהו ברמתם ירצה להצטרף ליאהו? אם הייתי צריך להמר, הייתי מנחש שמנכ"ל יאהו יהיה מישהו פחות ידוע, ככל הנראה מישהו שיתמקד יותר בצד התפעולי של ניהול החברה", אמר שאכטר לבלומברג.

מנכ"ל יאהו הבא יצטרך להתמודד עם ירידה חדה בשווי השוק של יאהו, עם ירידה מתמשכת בהכנסות החברה מפרסום - שעשויה להחריף בעקבות ההאטה בשוק הפרסום המקוון ועם הקושי לנגוס בנתח השוק של גוגל בתחום החיפושים המקוונים. יאנג, שנקרא לתפקיד המנכ"ל לאחר פרישתו של טרי סמל ביוני 2007, עורר את זעם המשקיעים כאשר דחה שוב ושוב הצעת רכש של 44 מיליארד דולר שהגישה ענקית התוכנה מיקרוסופט ליאהו.

"אין שום ערובה שמיקרוסופט תחזור לשולחן המשא ומתן. על יאהו ליצור אסטרטגיה שתתבסס על ההנחה כי החברה תישאר עצמאית", אמר קליי מורן, אנליסט בסטנפורד גרופ, לבלומברג. מניית יאהו זינקה אתמול ביותר מ-8% בעקבות התפטרותו של יאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully