וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה הבאה ממשרד התקשורת: שינוי בחשבונית החודשית

אמיתי זיו

19.11.2008 / 11:15

השינוי בחשבונית יכלול חובה להציג מדדי שימוש, באופן שישפר את יכולת המיקוח של הצרכן מול חברות אחרות



משרד התקשורת יודיע בקרוב על רפורמה הנוגעת למבנה החשבונית החודשית אשר חברות התקשורת, ובראשן חברות הסלולר, מציגות לצרכן. שר התקשורת, אריאל אטיאס, התבטא ב- TheMarker על מהות הרפורמה בראיון לפני מספר חודשים: "אחד הדברים הוא שימוע שמתוכנן לשינוי מבנה החשבונית החודשית, כך שהלקוח יוכל לקרוא ולהבין את החשבונית מבלי להזדקק לרואה חשבון. למדנו על חשבונית כזו ממדינות אחרות, בהן הלקוח מקבל פירוט על השימושים שלו, כך שהוא יכול ללכת לחברה מתחרה ולהגיד: 'אלה השימושים שלי, מה אתם יכולים להציע לי?'



בימים אלה נמצאת הרפורמה על סף פרסום. הרפורמה תגרור שינוי בהגדרות הרישיון של החברות. השינוי בחשבונית, כאמור, יכלול חובה של החברות להציג מדדי שימוש, כך שקל יהיה יותר להשוות תוכניות חלופיות של חברות, ויכולת המיקוח של הצרכן תעלה.



ההחלטה במשרד התקשורת על הרפורמה מגיעה אחרי תהליך שימוע בשם "גילוי נאות בחשבון הטלפון", אשר החל במאי 2008. במסמך נכתב, כי "מהניסיון שהצטבר במהלך השנים האחרונות הגיע המשרד לכלל דעה כי לשם הבטחת הגילוי הנאות והגברת השקיפות והבהירות בחשבון הטלפון המוגש למנוי, נדרשת קביעת כללים מפורטים יותר. אלה כוללים, בין היתר, דרישה להצגת נתונים אשר אין מפעילי התקשורת מחויבים להציגם כיום... המשרד מבקש לבחון תוספת הצגת מדד השוואתי פשוט של תעריף השיחה, אשר ישפר את יכולתם של המנויים להבין את המחיר האפקטיבי אותו משלמים עבור דקת שיחה, ויאפשר להם להשוות ביעילות ופשטות את דפוסי הצריכה שלהם על פני זמן".



עוד עולה ממסמך השימוע כי החברות יחויבו לפרט כמה אחוזים ניצל הלקוח מכל חבילת שירותים. כך, למשל, לקוח המשלם תשלום קבוע עבור חבילה של 2000 דקות שיחה, יידע כמה אחוזים הוא ניצל מהחבילה. מסמך השימוע מציע, בנוסף, שהחברות תחויבנה למסור בכל חשבון פירוט שיחות מלא, אך כמובן יתכן כי בין הצעת השימוע לבין ההחלטה הסופית חלו שינויים.



באופן טבעי, חברות הסלולר התנגדו למהלך וטענו מצידן שכבר כיום החשבונית החודשית הנמסרת ללקוח מספקת את הנתונים הרלוונטיים. חברות מסוימות טענו שהן ממילא בתהליך של שכלול החשבונית, כך שאין צורך ללכת למהלך כזה בכפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully