וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר קטלוגי חמקמק: השיפוצניק התבלבל וצבע את הבית בוורוד - יממן 75% מהצביעה החוזרת

רנית נחום-הלוי

19.11.2008 / 11:44

פסק הבוררות התקבל לאחר שתי פגישות עם הצדדים



בני זוג מרמת השרון, שביקשו מקבלן השיפוצים לצבוע את הבית בבז' צהבהב, נדהמו להיווכח, עם כניסתם לדירה, כי היא צבועה בוורוד. פסק בוררות של המוסד לבוררות של התאחדות קבלני השיפוצים קבע כי הם יפוצו בצביעה חוזרת.

בני הזוג טענו כי בחרו סוג ומספר צבע קטלוגי מדויק לצביעה, והשאירו את הבית לשיפוצניק כדי שזה יצבע את ביתם בזמן שהמשפחה יצאה לנופש של מספר ימים. לאחר 5 ימים כאשר שבו, מצאו את דירתם צבועה בוורוד.

בבירור עם קבלן השיפוצים התברר כי הטעות נבעה מכך שהמספר הקטלוגי של 2 הצבעים דומה, למעט הספרה הלפני האחרונה. בעוד שמזמין העבודה הצביע על מספר 6063 p שהנו צבע צהוב בז', רכש הקבלן את הצבע p 6093 שהנו צבע ורוד. לדברי הקבלן, הספרה שלפני האחרונה 6 היתה מחוקה מעט ודמתה לספרה 9.

"שני הצדדים לא נהגו נכון כאשר לא וידאו מה הצבע המתקבל", מסביר יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב. "בעל הדירה העביר לקבלן השיפוצים מספר, אולם ללא תיאור של הצבע והלך, כאשר גם בהמשך גם לא ניתן היה להשיגו. השיפוצניק, לעומת זאת, לא התעקש ווידא באמצעות דוגמת צבע על הקיר, שזה אכן הצבע המבוקש, כדי שזו תאושר על ידי הלקוח".

מכיוון שהקבלן חבר בהתאחדות קבלני השיפוצים, פנה מזמין העבודה למוסד לבוררות, כדי שזו תכריע בשאלת האחריות והמימון של התיקון. במסגרת הבוררות הוחלט שהשיפוצניק יספוג 75% מעלות העבודה החוזרת ובעל הבית נדרש לשלם את הוצאות העבודה הראשונה בסך 10,000 שקלים ולספוג 25% מעלות העבודה החוזרת.

"פסק הבוררות התקבל לאחר שתי פגישות עם הצדדים. במקרה ומזמין העבודה היה הולך לבית משפט, ספק רב אם הייתה מתקבלת החלטה בטווח הזמן הקרוב. ברוב המקרים קבלן השיפוצים יספוג בהוצאות, היות ומדובר באיש מקצוע ועליו לשאת באחריות. עם זאת במקרה זה, גם בעל הבית לא חף מטעויות", מסכם סיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully