וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט ביטל את צו עיכוב היציאה האזרחי שהוטל על גאידמק

הילה רז

19.11.2008 / 12:35

השופט השתכנע, בין השאר, באפשרות שגאידמק יעמיד נכסים נוספים לרשות נושיו באמצעות עסקיו בחו"ל



בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל את צו עיכוב היציאה שהטיל על גאידמק בשבוע שעבר לבקשת איש העסקים יוסף טרוים. לפני כשבועיים הוציא בית משפט השלום בפתח תקוה, לבקשת הפרקליטות, צו האוסר על יציאתו של גאידמק מהארץ אלא אם יפקיד 2.5 מיליון דולר וכן ישעבד נכסים בסכום זהה. זאת, להבטחת התייצבותו בחקירה המתנהלת נגדו בגין החשדות החדשים נגדו בפרשת הלבנת ההון של בנק הפועלים.



לפני כשלושה חודשים קבע הבורר בסכסוך שבין טרוים לגאידמק, השופט בדימוס דן ארבל, כי גאידמק ישלם כ-54 מיליון שקל לטרוים בגין הפרת חוזה הנוגע לבעלות על מפעל פוספטים בקזחסטן. בבקשה לעיכוב היציאה טען טרוים, באמצעות עוה"ד שאול קוטלר ושחר הררי, כי גאידמק עוד לא פרע את הסכום שנפסק בבוררות, וכיום יש חשש סביר כי יימלט לחו"ל - נוכח מצבו העסקי בישראל ונוכח ההליך הפלילי הצפוי נגדו, כפי שקבע בית המשפט בפתח תקוה.



עו"ד שלמה בן אריה, המייצג את גאידמק, טען כי טרוים לא הוכיח שגאידמק עומד לצאת מהארץ לתקופה ממושכת וגם אם כן, לא יהיה בכך כדי להכביד על ביצוע פסק הבוררות. השופט אבי זמיר שנענה תחילה לבקשה והוציא את הצו במעמד צד אחד, קיים דיון בעניין לפני כיומיים. בהחלטתו מהיום ביטל זמיר את צו עיכוב היציאה הזמני שהטיל על גאידמק. זאת, בין היתר, לאחר ששוכנע כי עיקולים רבים שהטיל טרוים על נכסי גאידמק יבטיחו כי את ביצוע פסק הבוררות, אם ינתן כנגד גאידמק. השופט זמיר ציין כי לאורך כל תקופת הסכסוך המשפטי בין טרוים לגאידמק, המתנהל מזה מספר שנים, יוצא ונכנס גאידמק מישראל. לדברי השופט, "חשש מסוים קיים והוא מרחף בחלל האוויר, אך לא השתכנעתי כי חשש זה עולה כדי רמת הוודאות הנדרשת על מנת לפגוע באופן כה קשה בזכות החוקתית לחופש תנועה".



השופט הוסיף עוד כי אי מתן צו עיכוב היציאה מהארץ עשוי להקל על מימוש פסק הבוררות, שכן עסקיו ונכסיו של גאידמק בישראל מוקפאים וקשה לראות כיצד גאידמק יבריחם או ימשיך בישראל בפעילות עסקית מניבה. לדברי השופט "דווקא מתן האפשרות למשיב להמשיך בפעילות עסקית גם בחו"ל עשויה להניב נכסים נוספים ולשפר את יכולת הפרעון העתידית".



עו"ד בן ארי המייצג את גאידמק גם בהליך הפלילי, הנוגע לפרשת הלבנת הון בבנק הפעולים מסר כי בשלב זה אין בכוונתו של גאידמק לצאת מהארץ, ולכן טרם הפקיד את הערבויות בסך כ-5 מיליון דולר, כפי שנקבע בהחלטת בית המשפט בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully