וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי הרוסי הוציא 58 מיליארד ד' בחודשיים לתמיכה ברובל

סוכנויות הידיעות

19.11.2008 / 12:47

שווי יתרות המט"ח של רוסיה צנח ב-122.7 מיליארד דולר מאוגוסט ל-475.4 מיליארד דולר



הבנק המרכזי של רוסיה הוציא 57.5 מיליארד דולר בהגנה על הרובל בספטמבר ובאוקטובר. כך אמר יו"ר הבנק, סרגיי איגנטייב. רוסיה החזיקה 45% מיתרות המט"ח שלה בדולרים אמריקאיים, 44% ביורו, 10% בליש"ט וכ-1% בין, נכון ל-1 בנובמבר. כך אמר איגנטייב, בדברים שנשא בפרלמנט הרוסי.



"רוסיה מוודאת את יציבות המטבע שלה, על רקע האינדיקטורים הבסיסיים של הכלכלה שלנו", אמר שר האוצר אלכסיי קודרין בפני המחוקקים. כמות הרזרבות מעניקה "בסיס איתן ליציבות מקרו-כלכלית וליצירות המטבע הלאומי", הוא הוסיף.



סך יתרות המט"ח של רוסיה עמד על 475.4 מיליארד דולר, נכון ל-7 בנובמבר - השלישי בגודלו בעולם, אחרי סין ויפאן. שווי יתרות המט"ח צנח ב-122.7 מיליארד דולר מה-8 באוגוסט, בעקבות פעולות חיזוק המטבע מצד הבנק המרכזי. הבנק קונה ומוכר את המטבע על מנת לשמור עליו בטווח הרצוי אל מול היורו והדולר כדי להפחית את השפעת תנודות שערי המטבע על הכלכלה הרוסית.



בנוסף אמר איגנטייב כי הבנק המרכזי הפחית את החזקותיו באג"ח של פאני מיי ופרדי מאק, מ-65.6 מיליארד דולר ב-1 בינואר ל-20.9 מיליארד דולר ב-1 בנובמבר.



פאני ופרדי עברו לשליטת ממשלת ארה"ב בספטמבר, מה שמבטיח את יציבותן, אמר איגנטייב. כרגע הבנק אינו מוכר אג"ח של שתי ענקיות המשכנתאות האמריקאיות, הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully