וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי היסטורי באחריות על התדרים בישראל: משרד האוצר יקבל דריסת רגל וכוחם של גורמי הביטחון יתחזק

אמיתי זיו

19.11.2008 / 12:51

חשיבות ערכאות התדרים הן בקביעת מדיניות אשר משפיעה בעיקר על חברות הסלולר



ממשלת ישראל פירסמה לפני מספר ימים החלטה אשר תשנה את ניהול התדרים במדינת ישראל. שם ההחלטה: "הגדלת השקיפות והיעילות בתחום ניהול התדרים", ומשמעותה שינוי בבעלי ההשפעה והכוח בערכאות שאחראיות על תחום התדר בישראל.



במשך שנים מנהלות את התדר בישראל שתי ועדות: ועדת תדרים שהיא הזוטרה, ובנוסף ועדת על לתדר ששמה ועדת התדרים העליונה. הוועדה התחתונה אחראית להחלטות טכניות מפורטות ואילו הוועדה העליונה אחראית על מדיניות התדר, ובכוחה לשנות את החלטות וועדת התדר.



על פי החלטת הממשלה האחרונה, ישתנו נציגי המשרדים השונים בוועדות: עד כה בוועדת התדר התחתונה ישב נציג של צה"ל, נציג של המשטרה, נציג של משרד התחבורה ושני נציגים של משרד התקשורת שאחד מהם היה היו"ר. מעתה, יו"ר הוועדה יהיה עדיין ממשרד התקשורת אך שאר הנציגים יהיו כמפורט בהחלטה: "עוד נציג ממשרד התקשורת שימונה על ידי שר התקשורת, נציג מנהל התעופה האזרחית אשר ימונה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שני נציגי אגף התקשוב בצה"ל אשר ימונו על ידי שר הביטחון, נציג משטרת ישראל אשר ימונה על ידי השר לביטחון הפנים ונציג שירות הביטחון הכללי אשר ימונה ע"י ראש שירות הביטחון הכללי. בנוסף, תכלול הוועדה נציג משרד האוצר אשר ימונה על ידי שר האוצר ויהיה בעמדת משקיף. לו שמורה הזכות להעלות נושאים לדיון בוועדה (אך לא להצביע א"ז).



משמעות הדבר הוא החלשה בכוחו של משרד התקשורת בכל הנוגע לתדר, התחזקות משרד האוצר אשר במשך שנים רוצה השפעה בנושא ובעיקר, התחזקות כוחות הביטחון אשר למעשה יכולים להשיג או למנוע רוב לכל החלטה.

בוועדת התדרים העליונה עד כה ישב מנכ"ל משרד התקשורת כיו"ר יחד עם נציג המשטרה ועוד נציג צה"ל. מעתה ההרכב החדש יכלול, על פי ההחלטה: "ועדת התדרים העליונה תהיה בראשות מנכ"ל משרד התקשורת וחבריה יהיו מנכ"ל משרד ראש הממשלה או נציגו, מנכ"ל משרד הביטחון או נציגו, מנכ"ל משרד האוצר או נציגו ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים או נציגו". ניתן להבין שגם בוועדה זו יש נוכחות ראשונה של האוצר והתחזקות של גורמי הביטחון כאשר משרד רוה"מ מייצג בעצם את השב"כ.
כאמור, המרווחים הגדולים הם משרדי האוצר וכוחות הביטחון, בעוד כח הנציגים ה'אזרחיים' נחלש ובכל זה כוחו של משרד התקשורת.



חשיבות ערכאות התדרים הן בקביעת מדיניות אשר משפיעה בעיקר על חברות הסלולר, כאשר יש משמעות כלכלית עצומה איזה תחום תדר מקבלת איזו חברה כי התדר משפיע גם על איך שחברה סלולרית פורשת אתרים סלולרים ולכמה אתרים היא זקוקה. עוד אחריות של הוועדות היא על קביעת מדיניות בנושא התדר למשל החלטה בנושא הפעלת רשת ה-WiMax בישראל וכן באחריות הוועדות חלקות תדרים לרשות הפלסטינית ועוד עניינים שקשורים בשידורי רדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully