וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תשעה את הייצור בכל מפעליה בארה"ב למשך יומיים; תחזית קודרת לניסאן

רויטרס

19.11.2008 / 13:32

יצרניות המכוניות נקלעות למצב של עודף במלאים ולכן פועלות לצמצום הייצור בגין המשבר



יצרנית המכוניות היפאנית טויוטה הודיעה כי תבצע השעיית ייצור בת יומיים בדצמבר בכל מפעליה בארה"ב, על מנת לצמצם את הצטברות המלאים בתקופה של האטה במכירות המכוניות בארה"ב. בד בבד, מתחרתה ניסאן פירסמה תחזית קודרת עבור מגזר הרכב בטווח הקרוב.



מחנק אשראי וחששות ממיתון ברחבי העולם פגעו במכירות המכוניות בכל השווקים המובילים, ואילצו יצרניות מכוניות רבות לצמצם את הייצור, על מנת למנוע צמיחה נוספת במלאים. טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, כבר ביטלה את כל ייצור המשאיות הקלות בארה"ב למשך 3 חודשים בקיץ. דוברת טויוטה אמרה כי התפוקה תצומצם ב-2009 ב-3 מפעלי הרכבה בארה"ב.



המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז שנות ה-30' פגע ביצרניות המכוניות - ולא רק באלו שכבר היו מצויות בקשיים. המשבר אף מהווה איום על קיומן של יצרניות המכוניות האמריקאיות, הידועות בכינוי "Detroit's Big Three". אתמול העידו המנכ"לים של ג'נרל מוטורס (GM), פורד וקרייזלר בפני הקונגרס, והזהירו כי מגזר הרכב נמצא על סף קריסה. חברות המכוניות האמריקאיות מבקשות חבילת סיוע בסך 25 מיליארד דולר על מנת להתמודד עם המשבר.



קרלוס גון, מנכ"ל יצרניות המכוניות ניסאן ורנו, השמיע אף הוא דברים קודרים. ניסאן אינה צופה לרשום רווח במחצית השנה שתסתיים במארס, לדברי גון. "אנחנו צריכים להבין ש-2009 תהיה אחת השנים הקשות עבור המגזר והכלכלה כולה", אמר גון בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל". גון אמר ל-CNBC כי הוא צופה שמכירות המכוניות בעולם ירדו ברחבי המגזר לרמה של 11-11.5 מיליון כלי רכב. ב-2007 נרשמו מכירות של 16.16 מיליון כלי רכב. החברה צופה כעת רווח בסך 78 מיליארד ין במחצית השנייה, לעומת רווח בסך 424 מיליארד ין שנרשם בתקופה המקבילה בשנה שעברה.



טויוטה דיווחה כי כיום מסתמן שמכירותיה בסין צפויות להסתכם ב-600 אלף מכוניות ב-2008, וצפויה להתקשות לעמוד ביעד המקורי למכירת 700 אלף מכוניות. "לא ויתרנו עדיין על היעד, אך בקצב הנוכחי, מסתמן כי נגיע ל-600 אלף מכוניות" - 20% יותר לעומת השנה שעברה, לפי דובר החברה. בשוק האמריקאי רשמה טויוטה ירידה של 12% במכירותיה עד כה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully