וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנבל הצריכה בברזיל נמשך גם במשבר עם עלייה של 9.4% במכירות הקמעוניות

TheMarker

19.11.2008 / 13:44

היקף המכירות הקמעוניות בברזיל עלה בחודש ספטמבר בשיעור של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם עלייה חודשית של 1.2% לעומת חודש אוגוסט. מבחינה ענפית, תעשיית הרכב הברזילאית המשיכה להפגין עוצמה בחודש הנדון עם עלייה בשיעור של 5% במכירות לעומת החודש הקודם



נכון לנתוני חודש ספטמבר, מחנק האשראי הגלובאלי עדיין לא פגע באופן משמעותי במגזר הצריכה הברזילאי. הביקושים המקומיים הן בקרב פרטיים והן במגזר העסקי נותרו יציבים. אולם להערכת מנהל המחקר בספרינט, האנליסט אריה טל, נתוני המכירות בחודשים הקרובים עשויים לספק תמונה ברורה יותר לגבי המגזר המקומי.



היקף המכירות הקמעוניות בברזיל עלה בחודש ספטמבר בשיעור של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם עלייה חודשית של 1.2% לעומת חודש אוגוסט. מבחינה ענפית, תעשיית הרכב הברזילאית המשיכה להפגין עוצמה בחודש הנדון עם עלייה בשיעור של 5% במכירות לעומת החודש הקודם. אולם, על פי נתוני איגוד יצרני הרכבים בברזיל, בחודש אוקטובר חלה ירידה של 15% במכירות הרכבים.



מכירות של רהיטים, מוצרי אלקטרוניקה והלבשה רשמו גידול חודשי מרשים של 3% בממוצע. אולם להערכת טל במגזרים אלו תחול ירידה מהותית בחודשים הקרובים. לדברי טל "הדו"חות של המכירות הקמעוניות בחודשים הבאים יעידו על ירידה מהותית בעיקר במכירות של מוצרי בני-קיימא עקב הירידה בהיקף ההלוואות וירידה בסנטימנט הצרכנים".



בחודש ספטמבר חלה ירידה בשיעור האינפלציה בתחום הקמעונות. מדד המחירים לצרכן ירד בשיעור של 0.3% לעומת חודש קודם, וזאת בעקבות ירידה במחירי המזון ובמחירי רכבים וחלקי חילוף. בספרינט מעריכים כי מגמה זו תימשך בחודשים הקרובים עקב ירידה במחירי הסחורות וירידה בביקושים בחודשים הבאים.



לדברי טל "הירידה בלחצים האינפלציוניים תאפשר לקובעי המדיניות בבנק המרכזי של ברזיל להתחיל בהורדות ריבית והזרמת נזילות לשווקים הפיננסיים כדי להקטין את הפגיעה במשק המקומי. כיום הריבית עומדת ברמות של 13.75%. אנו צופים כי הריבית תרד לרמות של 9.5% עד אמצע 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully