וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל השיגו תשואה נמוכה ב-6% בממוצע לעומת תיקי בנצ'מרק המורכבים מתעודות סל מאז תחילת השנה

יעל פולק

19.11.2008 / 14:05

פריזמה שיאון שמנהלת 2.5 מיליארד שקל השיגה תשואה נמוכה ב-10% מתיק הבנצ'מרק



קופות הגמל גובות מעמיתיהן דמי ניהול מכיוון שהידע המקצועי בו מחזיקים מנהלי הקופות אמור לסייע להם להביס את תשואת השוק. למרות זאת, מאז תחילת השנה נראה כי הרוב המוחלט של קופות הגמל לא הצליחו להשיג תשואה גבוהה מזו של השוק. בהשוואה אל מול תיקי בנצ'מרק אשר מורכבים מתעודות סל, המותאמים באחוז המניות בהם לאחוז המניות באפיקים השונים של קופות הגמל, היו אלו תיקי הבנצ'מרק שהשיגו תשואות גבוהות יותר.



בין קופות הגמל שמחזיקות בכ-30% מניות ניתן למנות את גפן של כלל, את לשם של אלטשולר שחם ואת הקופות קרן אור, קציר ושיאון פריזמה. בהשוואה לתיק בנצ'מרק עם אחזקה של 30% במניות, השיגו כל הקופות הללו תשואות נמוכות יותר. ההבדל הבולט ביותר הוא בתשואת קופת הגמל שיאון של פריזמה, שהשיגה תשואה נמוכה בכ-10% לעומת תיק הבנצ'מרק - בעוד התיק המורכב מתעודות סל איבד 15.3% מאז תחילת השנה, איבדה קופת הגמל המנוהלת 25.6%. קופת הגמל תמר של כלל, שמנהלת 10.2 מיליארד שקל, הניבה תשואה נמוכה בכ-1% לעומת תשואת תיק הבנצ'מרק.



קופת הגמל גדיש של פסגות, שמנהלת 16.2 מיליארד שקל, מחזיקה בכ-25% מניות. הקופה השיגה תשואה נמוכה ב-2% לעומת תיק הבנצ'מרק שאיבד מאז תחילת השנה 13%. בממוצע, איבדו קופות הגמל תשואה נמוכה ב-5.5% מאז תחילת השנה לעומת התיקים המורכבים מתעודות סל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully