וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: המלצת 'משקל יתר' לכי"ל - החשיפה לענף החקלאות דורשת ראיה של מעבר לעונה אחת

TheMarker

19.11.2008 / 14:23

להערכת האנליסט אמיר אור מהראל פיננסים, תוצאות הרבעון צפויות להיות חזקות אולם תמורות החודשים האחרונים צפויות למקד את תשומת הלב בעוצמת הפגיעה בשנת 2009


כימיקלים לישראל צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום שלישי הבא, ה-25 לנובמבר. להערכת האנליסט אמיר אור מהראל פיננסים, תוצאות הרבעון צפויות להיות חזקות אולם תמורות החודשים האחרונים צפויות למקד את תשומת הלב בעוצמת הפגיעה בשנת 2009.

לדברי אור "החשיפה לענף החקלאות ככלל ולדשנים בפרט דורשת ראיה של מעבר לעונה חקלאית אחת ועל כן למרות חוסר הודאות הנוכחית". בבית ההשקעות ממשיכים להמליץ על 'משקל יתר' אולם אינם מוכנים להתנבא בקשר למחיר היעד של כי"ל. מניית ספגה ירידה של 64% מאז השיא שנקבע לה ביוני 2008.

הירידות החדות במחירי הפוספט והחנקן הורידו באופן דרמטי את העלות לחקלאי. הרמות הנוכחיות של דשנים משקפות ירידה של כ-30% בעלות הדשנים לחקלאי התירס בארה"ב. לדברי אור "ככל שהלחץ בדשנים אלו גובר כך הלחץ על האשלג קטן. הודעת סין מהשבוע שעבר על ההורדה הצפויה במיסים על יצוא חנקן ופוספט הצפוייה לתרום אף היא למחירים הנמוכים יחסית".

"החוזה עם הסינים צפוי להחתם בתחילת שנת 2009 ועד אז כנראה שאין מנוס מלהעריך פגיעה מסויימת במחירי האשלג בשנה הקרובה. כיוון שהעתיד מעורפל והתחושה השלטת היא ש"כל מספר זוכה" אנו מעדיפים להיצמד למחיר שנסגר מול ההודים – 625 דולר לטון" אומר אור.

מחיר זה נמוך משהושג למול הסינים שכן הוא כולל עלויות הובלה. לאור הירידה החדה במחירי ההובלה לשפל חסר תקדים המחיר מייצג עלייה מסויימת לעומת החוזה שהושג מול ההודים בשנה שעברה.

העלייה במלאי האשלג והפוספט של היצרניות הצפון אמריקאיות לחודש אוקטובר, אינה מפתיעה אומר אור שכן רמה זו משקפת את אשר היה ידוע קודם, הרבעון הרביעי צפוי להיות חלש וספק באם ההתאמות של היצרניות יכלו להתבטא כבר בחודש אוקטובר.

כלכלני הראל פיננסים צופים ירידה כמותית באשלג בשנת 2009. אם כי עוד מוקדם לומר מה תהיה עוצמת הפגיעה, לפי שעה מניחים בבית ההשקעות ירידה כמותית של כ-12% במכירות האשלג בשנת 2009 המבטאת עוצמה נמוכה מזו שהורגשה בשנת 2006 עם ירידה של כ-17%. עם זאת, בבית ההשקעות מעריכים כי הירידה החדה במחירי האנרגיה, ההובלה והגופרית לצד הפיחות בשקל צפויים לספק רוח גבית למרווחי כי"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully