וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה הודית הותקפה על ידי ספינת פיראטים במפרץ עדן; סירה תאילנדית וספינת משא איראנית נחטפו

סוכנויות הידיעות

19.11.2008 / 14:37

המתקפות החוזרות והנשנות של הפיראטים הסומליים מאיימות על אחד מנתיבי הסחר הימיים החשובים



ספינת קרב הודית הצליחה בלילה להדוף מתקפת פיראטים במפרץ הודו, כך הודיע חיל הים ההודי היום. זאת לאחר שאתמול נחטפו ספינה תאילנדית וספינת משא איראנית על ידי פיראטים, לחופי סומליה. באחרונה נראות יותר ויותר מתקפות שודדי ים באזור זה - אחד מנתיבי הסחר החשובים בעולם.



הספינה ההודית, INS טאסבר, שנועדה להילחם בשודדי ים, התקרבה לספינה חשודה וביקשה לבצע בה חיפוש. ספינת הפיראטים השיבה בפתיחת אש שאיימה לפוצץ את ספינת הקרב. ספינת הקרב השיבה אש וגרמה לסדרת פיצוצים ולשריפה שהחריבו את ספינת הפיראטים. לדברי חיילי ה-INS טאסבר, נראה היה כי מדובר ב"ספינה אם" עמוסה במזון, דלק ומים, לה שתי סירות מנוע. החיילים ראו על סיפון ספינת הפיראטים אנשים עם משגרי טילים ידניים ורובים. דוברי מרכז הפיראטיות של רשות הימים הבינלאומית (IMB), אמרו כי לא קיבלו דיווחים אודות תקריות שכללו ספינה הודית.



התקפות פיראטים לחופי סומליה זינקו ב-75% השנה. מומחים מעריכים כי הפיראטים זוכים לעזרה בתימן ובניגריה. לפחות תריסר ספינות, ויותר מ-250 ספנים מרחבי העולם, נשבו על ידי פיראטים, שהצליחו לאסוף תשלומי כופר המסתכמים ב-20 מיליון ליש"ט השנה.



אתמול השתלטו שודדי ים סומליים על ספינת משא מהונג קונג שהעבירה 36 אלף טון חיטה לאיראן, ו-25 אנשי צוותה נשבו. מדובר במתקפת הפיראטים השביעית ברציפות ב-12 הימים האחרונים. אתמול הותקפה מיכלית נפט בריטית, אך ניצלה הודות להגנת פריגטה גרמנית. ספינת משא יוונית נחטפה אף היא. יום קודם לכן, השתלטו פיראטים סומליים על מיכלית נפט סעודית שנשאה נפט בשווי 100 מיליון דולר - המשא היקר ביותר שלכדו שודדי הים עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully