וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים מצביעים על ירידות של עד 1.5% בפתיחת המסחר

ניר צליק

19.11.2008 / 14:47

המשקיעים ממתינים למדד המחירים לצרכן ולנתוני התחלות הבתים הצפוים להראות על המשך ההאטה בארה"ב


החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על ירידות של עד 1.5% בפתיחת המסחר על רקע חששות המשקיעים מהמשך המשבר הפיננסי ומההאטה הכלכלית. אמש הסתיים המסחר בעליות שערים, דאו ג'ונס עלה ב-1.8% ל-8,423 נקודות; נאסד"ק הוסיף 0.1% ל-1,483 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.9% ל-859 נקודות.

בגזרת המקרו, צפוים היום להתפרסם מספר נתונים שישפיעו על המסחר. מדד המחירים לצרכן עשוי להראות על המשך ההאטה במשק האמריקאי, כאשר הצפי הוא לירידה של 0.7% במדד. ללא מרכיבי המזון והאנרגיה, צפוי המדד להראות עלייה של 0.1% במחירים. בנוסף, יתפרסם הנתון אודות התחלות הבנייה החדשות, כאשר הציפייה היא ל-780 אלף התחלות בנייה חדשות שהיו באוקטובר, ירידה נוספת מ-817 אלף התחלות של יחידות בנייה בחודש ספטמבר.

בענף הרכב, יצרנית המכוניות היפאנית טויוטה הודיעה כי תבצע השעיית ייצור בת יומיים בדצמבר בכל מפעליה בארה"ב, על מנת לצמצם את הצטברות המלאים בתקופה של האטה במכירות המכוניות בארה"ב. בד בבד, מתחרתה ניסאן פירסמה תחזית קודרת עבור מגזר הרכב בטווח הקרוב. טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, כבר ביטלה את כל ייצור המשאיות הקלות בארה"ב למשך 3 חודשים בקיץ.

ג'רי יאנג, מנכ"ל יאהו שהתנגד למכירתה, הותיר רושם רע על משקיעי החברה שלא רוצים מנכ"ל בדמותו. מחליפו של ג'רי יאנג בתפקיד מנכ"ל צריך להיות אדם מחוץ לחברה, שיוכל למשוך את מיקרוסופט חזרה לשיחות על מכירת החברה - ולא בכיר אחר שימשיך את מדיניותו של יאנג, כך אמרו משקיעים ביאהו. יאנג, מנכ"ל יאהו ומייסדה, נאלץ להתפטר אתמול מתפקידו לאחר 18 חודשי כהונה סוערים, בהם הידרדרה החברה בבורסה ובביצועיה הפיננסיים, ודחתה הצעת רכש של מיקרוסופט.

במניות הישראליות, ובאר ישלמו לאבנטיס 30 מיליון דולר כל אחת, במסגרת הסדר על ייצור תרופה מתחרה לזו של אבנטיס. טבע ובאר השיקו תרופה גנרית מתחרה לאלגרה של אבנטיס, במינונים של 30, 60 ו-180 מיליגרם. טבע החלה לשווק את התרופה בארה"ב בספטמבר 2005.

למרות המשבר בשווקים הפיננסים וההוריקן שעבר על המגזר הפיננסי הצליחה , המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לתחום הביטוח והמגזר הפיננסי, לעבור, לראשונה מזה שנים לרווחיות. לראשונה מאז 2004 רשמה החברה רווח רבעוני נקי שהסתכם ב-375 אלף דולר (2 סנט למניה), או 803 אלף דולר בניכוי הוצאות בגין רישום אופציות לעובדים ולהנהלה. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-11 מיליון דולר, לעומת כ-10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חדשות טובות לקובי אלכסנדר. בית המשפט בנמיביה דחה פעם נוספת את משפטו של מייסד ומנכ"ל חברת לשעבר, החשוד בהונאה חשבונאית הקשורה בתארוך מחדש (בקדייטינג) של אופציות והלבנת כספים. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי מועד משפטו החדש של אלכסנדר נדחה ל-4 למארס 2009 במטרה לאפשר לאלכסנדר לערער על חוקיות ההסגרה בפני ביהמ"ש העליון של נמיביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully