וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז מאקסלנס: תוכנית האוצר לא מספיק טובה ומגיעה באיחור רב - אין בה תקווה ליוצאים לפנסיה

יובל מעוז

19.11.2008 / 14:52

לדעת הכלכלן הראשי של אקסלנס על הממשלה לפעול כמו בחו"ל ולהלאים חברות הפועלות בארץ



"אין בתוכנית האוצר מספיק כדי לתת תקווה לאנשים שיוצאים לפנסיה בארבע השנים הקרובות. אין בתוכנית פתרון לשוק ההון", כך אומר היום בתגובה ראשונית לתוכנית האוצר שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס.



"התוכנית בסדר, אך היא היתה יכולה להיות טובה גם לפני חצי שנה בלי קשר להתפתחויות האחרונות בשוק. אין בה פתרון למשבר בישראל. עם זאת, האוצר רומז שימשיכו לעקוב אחרי המשק, ויש עוד תוכניות בדרך", אומר מעוז.



"יש גם קווים טובים בתוכנית: ממשיכים בקו של לפני שנים, של נתניהו וסילבן שלום, עם הפחתת המסים, וזה חשוב להגן על הסקטור העסקי. אך צריך להבין שהמשבר כל כך חזק בעולם והטיפול בו לא יכול להיות בצעדים קטנים שאנחנו רואים. התוכנית היא לא מספיק טובה ומגיעה באיחור רב".



מעוז מדגיש את חוסר הפתרון לשוק הפיננסי בתוכנית האוצר ומדגים מה היה עושה לו היה באוצר: "הייתי מלאים חברות כמו שעשו בחו"ל, והייתי לוקח חלק מהתחייבויות הכספיות של החברה. הייתי משתלט על חברות שלא יכולות לשלם, חברות ישראליות שפועלות בישראל ולא בחו"ל, ועל ידי כך הייתי מביא לשינוי בשוק האג"ח".



"הציבור קיבל כוויה בירידה של 20% מנכסיו השנה. הצעדים של האוצר הם צעדים של פקידים שלא מבינים מה קרה בשוק. הירידה בצריכה הפרטית כתוצאה מהמשבר תהיה הרבה יותר חזקה מהעלייה שאמורה להיות כתוצאה מתוכנית האוצר", אומר מעוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully