וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לשמיר וגייזלר: גם גאידמק נחקר אתמול ברשות ני"ע בעניין גילאון

הילה רז

19.11.2008 / 15:22

גילאון הסתבכה בחודשים האחרונים עם הפסדים כבדים בנוסטרו ונסחרת בשווי של 13 מ' ש' בלבד


מאת הילה רז ושרון שפורר

במקביל לחקירה של מנשה גייזלר והדר שמיר מגילאון אתמול ברשות ני"ע - גם גאידמק נחקר אתמול ביחידת החקירות של הרשות. סיבת החקירה אינה ידועה עד היום אך היא קשורה ככל הנראה להתנהלות של החברה בכל הנוגע לתיק הנוסטרו שלה בתקופת היותה תחת שליטת גאידמק.

גילאון עברה בשנה וחצי האחרונות שלושה גילגולים. במחצית השנייה של 2007 רכש בה גאידמק את השליטה לפי שווי של כ-170 מיליון שקל. בספטמבר היא עברה לידי שליטת האחים ויליגר ולאחרונה עברה לשליטת השלד הבורסאי דירום שרכש ירון ייני. אם כי האחיזה של ייני בגילאון היא חלשה שכן הוא מחזיק בכ-14% מהחברה והיתר - בידי הציבור. לצד דירום אפשר למצוא בין בעלי העניין בחברה גם את חברת טאו תשואות של אילן בן דב.

המעבר הזה בין בעלי שליטה שונים לצד הירידות החדות בשווקי ההון עשה שמות בחברה שנסחרת היום לפי שווי שוק של 13 מיליון שקל בלבד אחרי צניחה של כ-85% מתחילת השנה כשבחודשים האחרונים סבלה מהפסדים כבדים של עשרות מיליוני שקלים בנוסטרו שלה.

בדש אייפקס שהינם מחזיקים גדולים באיגרות החוב של החברה ביקשו לאחרונה להעמיד את האג"ח של גילאון לפרעון מיידי בטענה שבמהלך הרבעון השלישי שדוחותיו טרם פורמו - נמחק כל הונה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully