וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5+ LIVE ו-5+ GOLD לא יורשו לשדר משחקים בשידור חי

אופיר בר-זהר

19.11.2008 / 15:26

למעט מקרים בהם ישודרו משחקים ישירים אטרקטיוויים יותר בערוצים 5 ו5+; ערוץ הספורט: "מדובר בהחלטה תלושה מהמציאות"



מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום על החלטתה בנושא שידורי הספורט ב-yes וב-HOT שתגביל את כמות השידורים הישירים בערוצים 5+ LIVE ו-5+ GOLD. כפי שנכתב אתמול ב-TheMarker, מבקשת המועצה לרכז את השידורים החיים מהענפים הפופולריים כמו כדורגל, כדורסל וטניס, בארבעה ערוצים מרכזיים במקום שישה כיום. מהמועצה נמסר כי כך "לא יידרש הצופה לרכוש גם את ערוצי 5+ LIVE ו-5+ GOLD, ובכך תפחת העלות המצטברת לצרכן על שידורי הספורט הפופולאריים". המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ביולי 2009.



ערוץ הספורט, שצפוי להיות הנפגע הראשי מהחלטה זו, מסר בתגובה כי "עד שההחלטה תיכנס לתוקפה בעונה הבאה, אנו מתכוונים לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לתקן את העיוותים המופיעים בה. ערוץ 5+ LIVE מממן ומסבסד את הערוצים ספורט 5 וספורט 5+ ולכן כל פגיעה בערוץ ה- LIVE משמעותה היא פגיעה ישירה בערוצים ספורט 5 וספורט 5+. מדובר בהחלטה תלושה מהמציאות, המעידה על חוסר ההבנה של יו"ר המועצה, ניצן חן, בספורט, ובמבנה הליגות וימי השידור שלהן בארץ ובחו"ל. ההחלטה תביא לכך שמאות משחקים כלל לא ישודרו לצופים בישראל". מצ'רלטון לא נמסרה תגובה.



לפי ההחלטה משחקים חיים בענפים אלה (כדורגל, כדורסל וטניס) ישודרו בערוצים 5+ LIVE ו-5+ GOLD רק אם ישודרו באותה השעה בשני הערוצים הפתוחים (5 ו-5+) משחקים נוספים, אטרקטיוויים לא פחות, בשידור חי גם כן. עם זאת, טורנירי טניס המשודרים בשעה מאוחרת יורשו להיות משודרים בערוצים LIVE ו-GOLD. בנוסף הוחלט כי צ'רלטון, בעלת ערוצים ספורט1 וספורט 2, תמכור לערוץ 5 במחיר עלות את המשחק המרכזי בליגה האיטלקית אותה היא משדרת בערוציה. במידה ולא תעשה כן ניתן יהיה לבטל את אישורי הערוצים שלה.



המועצה הודיעה כי תבחן את המדיניות בתום שנה ממועד כניסתה לתוקף או אם יחולו שינויים משמעותיים בשוק. בתוך 30 יום צפויה המועצה לפרסם החלטת מדיניות נוספת שתרחיב את רשימת המשחקים בעלי חשיבות ציבורית שיש לשדרם בערוצים פתוחים.



יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר בתגובה: "הצרכן רוצה חלוקה ברורה בין משחקים משמעותיים שציבור רחב אוהד וצופה בהם, במתכונת המוצלחת והמקצועית של ערוצים 5 ו-5+. הצרכן יהיה מודע על מה צריך לשלם ועל מה לא. כמו בכל תחום אחר במשק, על התוספות המיוחדות יש לשלם תשלום נוסף. אני שמח שהחלטת המועצה נתקבלה בתמיכה גורפת וללא מתנגדים".



שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר: "אני מברך על החלטה חשובה זו של מועצת הכבלים והלוויין הנאמנה למדיניות משרד התקשורת, בשנים האחרונות, ולפיה, רווחת הצרכן עומדת בראש סדר העדיפויות. באופן דומה, גם צופי שידורי הספורט, סבלו בשנים האחרונות מזליגה של תכנים שבעבר לא שילמו עליהם, לערוצים בתשלום. אני מאמין שגם ההחלטה שתתקבל במועצה בחודש הקרוב תהיה ברוח דומה".



כיום קיימים שישה ערוצי ספורט המשודרים בyes ובHOT-: ספורט 5 ו-5+ השייכים לערוץ הספורט ומשודרים ללא עלות נוספת, 5+ LIVE ו-5+ GOLD השייכים גם הם לערוץ הספורט, אך עולים סכום של 29.90 שקל בחודש, ובנוסף קיימים הערוצים ספורט1 וספורט2 של חברת צ'רלטון, אשר עולים 50 שקל בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully