וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים מאוכזבים מתוכנית ההאצה; שרגא ברוש: הקרן לעסקים קטנים ובינוניים צריכה לקום מחר

אורה קורן

19.11.2008 / 15:48

ברוש: על הקרן להיות גדולה פי חמישה ונגישה לכל הבנקים - במקום שיטת המכרז המוצעת על ידי האוצר



התעשיינים מאוכזבים מתכנית משרד האוצר להקים קרן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של מיליארד שקל, ודורשים להקים קרן גדולה פי חמישה, עם השקעה ממשלתית של מיליארד שקל ואשראי בנקאי של לפחות ארבעה מיליארד שקל נוספים. כך אמר ל-TheMarker נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.



ברוש הוסיף כי יש להקים את הקרן מייד ולא להמתין למיכרז בין הבנקים, כפי שמתכוון משרד האוצר לעשות. במכרז אמורים להיקבע הבנקים שיעמידו את הששראי למיגזר העסקי על פי גובה האשראי שיציעו על כל שקל ממשלתי. ברוש ציין כי במצב כזה יכול להיות ריחוק בין העסק לבין הבנק, שיהפוך את העסקה ביניהם למסורבלת במיוחד. "הנגישות לכסף הממשלתי צריכה להיות לכל הבנקים, ומי שלא ירצה לא ישתתף במהלך" אמר ברוש. לתעשיינים יש בעיה גם עם גובה ערבות המדינה. משרד האוצר הציע לערוב ל-70% מההלוואה, ואילו התעשיינים רוצים ערבות של 100%.



"אני מברך על יוזמת ההשקעות בתשתיות, אולם המבחן יהיה בזמינות הביצוע. שמעתי שהוקמה מינהלת, ואני מקווה שיש לה סמכויות ביצוע כי הפרוייטים צריכים לצאת לדרך מייד", אמר ברוש. "לא שמעתי פתרון לבעיית האג"ח הקונצרניות וקרנות פנסיה. חייבים לטפל בבעיה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully