וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: העלאת המלצה ל'תשואת יתר' לפז - חושבת לטווחים ארוכים ובונה מובילות שוק

TheMarker

19.11.2008 / 15:49

תוצאות הרבעון השלישי של פז צפויות להצביע על ירידה ברווח הנקי כתוצאה מהפסדי מלאי אך העיקר להערכת כלל פיננסים הוא היציבות של פז וניצול ההזדמנויות העתידי של החברה


"דווקא בתקופת האטה אנחנו מאמינים כי יתרונה היחסי של עתיד לבוא לידי ביטוי, ובתקופה זו אנו רוצים להשקיע בחברות שאנחנו מאמינים שיצליחו לשמור על יציבות בתוצאות" בנימה אופטימית זו פותחת היום האנליסטית גל רייטר מבית ההשקעות כלל פיננסים את סקירתה על פז לקראת דו"חות הרבעון השלישי הצפויים להתפרסם בתחילת השבוע הבא.

לדברי רייטר תוצאות הרבעון השלישי של פז יצביעו על ירידה ברווח הנקי כתוצאה מהפסדי מלאי אך העיקר לדעתה הוא היציבות של פז וניצול ההזדמנויות העתידי של החברה. רייטר מעלה את ההמלצה על מניית פז ל'תשואת יתר' לעומת המלצת 'תשואת שוק' שניתנה לו קודם מטעם בית ההשקעות. עם זאת מחיר היעד של פז ירד ל-475 שקלים לעומת מחיר היעד הקודם של בית ההשקעות בשווי 610 שקל למניה. פז נסחרת כיום סביב שער של 338 שקל למניה.

לדברי רייטר "המשך הצמיחה במגזרי הקמעונות, המסחר והתעשיות של פז יתקזזו עם ההרעה הצפויה במגזר הזיקוק. מגזר הקמעונות והמסחר צפוי להמשיך לצמוח גם בתקופה הנוכחית". מגזר הזיקוק מהווה בממוצע רק כ-40% מהרווח התפעולי המגזרי של פז.

תוצאות הרבעון השלישי של פז צפויות להיות מושפעות לטובה מהעלייה במרווח הזיקוק המצוטט ל-6.7 דולר לחבית, המשך צמיחה במגזר הקמעונות והמסחר של פז כתוצאה מהמשך פתיחת תחנות חדשות וחנויות נוחות והמשך צמיחה במגזר התעשיות.

הדגש להערכת רייטר אינו ברווח הנקי של הרבעון השלישי שיושפע לרעה מאירועים נקודתיים כפי שמכנה אותם רייטר אלא בהתמודדות החברה עם אתגרי הטווח הקצר הבינוני. בדבריה מכוונת רייטר לדיווח של פז מתחילת נובמבר לבורסה על הפסד בשווי 8 מיליון דולר על מלאי הנפט מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר.

בכלל פיננסים לא מתעלמים מהרעה בסביבה העסקית ומנמיכים תחזיות לשנת 2009. "למרות שפז היא מערכת סגורה, צריך לזכור שגם מרווח הזיקוק וגם מרווח השיווק נקבעים בהתאם מחירים הבינלאומיים, כך שבפועל רווחיות פז תלויה במידה רבה בסביבתה העסקית".

בכלל פינסים מאמינים שגיבוש אסטרטגיה במגזרי הזיקוק והתעשיות יביא להצפת ערך עתידית של פז. "החברה הוכיחה בעבר כי היא חושבת לטווחים ארוכים ובונה מובילות שוק. אנו מאמינים כי השלמת גיבוש הצעדים האסטרטגים, עשויה להביא לתרומה משמעותית בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully