וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם עם מפוני גני טל: המדינה תשקיע 160 מיליון שקל בתשתיות להקמת מושב חדש למפונים

עמירם כהן

19.11.2008 / 15:56

כל משפחה תקבל שני מגרשים לבנייה למגורים בשטח של דונם



מנהלת סל"ע חתמה אתמול על הסכם להקמת מושב חדש ל-65 מפוני הישוב החקלאי גני טל, שפונו מגוש קטיף. המושב החדש יוקם בצמוד לקיבוץ הדתי חפץ חיים הסמוך לגדרה.



על פי ההסכם יקצה מינהל מקרקעי ישראל לכל משפחה "נחלה" חקלאית לעיבוד בהיקף 40 דונם ושני מגרשים לבנייה למגורים על שטח של דונם אחד. לראשונה מאז החלה מנהלת סל"ע להקים עבור מפוני גוש קטיף ישובים חדשים, תזכה כל משפחת מפונים לשני מגרשים לבנייה.



ההסכם עם מפוני גני טל, שהוגדר במנהלת סל"ע "נדיב במיוחד", קבע כי המדינה תשקיע 160 מיליון שקל בהקמת תשתיות פיזיות למושב, ובכלל זה תקים עבור המפונים מבני הציבור בהם בית כנסת, בית ספר, גן ילדים ומבנים נוספים.

במנהלה הדגישו כי על אף על פי שמדובר בהסכם בעלות גבוהה יחסית בהשוואה לעלות הקמת התשתיות בישובים אחרים, לא חרגה המנהלה מהתקציב שאושר בממשלה.



הסכום הכולל שהושקע עד כה בהליך ההתנתקות והשיקום מחדש של המפונים, בכלל זה כספי הפיצויים, עלויות משרד הביטחון, ההשקעה בתשתיות ובסיוע חברתי מסתכם על פי נתוני מנהלת סל"ע ב-8 מיליארד שקל.



ראש מנהלת סל"ע צביה שמעון, קראה למפונים נוספים לחתום על ההסכמים ליישובם מחדש ולקבל מהמנהלה את המגרשים לבנייה, להם הם זכאים, הממתינים להם כבר זמן רב. קיבוץ חפץ חיים החל במו"מ עם הבנקים והמינהל להסיר את השעבודים המוטלים על המגרשים והקרקעות המיועדים למפוני גני טל ובמנהלת סל"ע הביעו את התקווה כי שההליך יסתיים בקרוב על מנת להתחיל בעבודות הכשרת הקרקע כדי לאפשר למפוני גני טל להתחיל לבנות את בתי הקבע שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully