וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בתגובה לאוצר: לעסקים אזלו המזומנים – הם זקוקים לאשראי

יובל מעוז

19.11.2008 / 16:29

נשיא להב, יהודה טלמון: העסקים זקוקים לאשראי מחר בבוקר ולא לתוכניות לטווח הרחוק



"התוכנית היא בבחינת 'מעט מדי ומאוחר מדי' ובעיקר היא חסרה מענה מיידי וישים למחר בבוקר . היא אינה שמה במרכז את העסקים הקטנים והבינוניים, עליהם נשענת הצמיחה במשק והיא אינה נותנת מענה מיידי למצוקת האשראי הקשה", כך אומר יהודה טלמון, נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, בתגובה לפרסום תוכנית החירום של האוצר.



עם זאת, מודה עו"ד טלמון כי "תוכנית זו טובה מלא כלום ופרסומה לכשעצמו, עשוי לתרום להרגעת הפאניקה המתפשטת במשק". לדבריו, גם ראויה להערכה דבקותו של האוצר במתווה הפחתת המסים המתוכנן.



טלמון מדגיש כי התוכנית אינה מגישה חבל הצלה מיידי, עבה וחזק דיו, כדי לחלץ את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים מהקשיים אליו נקלע. "דרישה לביטחונות כלשהם תסכל את נגישותם של עסקים קטנים להלוואות. הביטחונות והמזומנים אזלו זה מכבר ולכן קרן הלוואות אפקטיווית חייבת לתת ערבות מדינה של 100%, כמו גם ריבית נמוכה ומבוקרת ונגישות לקבלתה בכל בנק ובמינימום בירוקרטיה".



טלמון מציע מספר צעדים בכדי להעניק סיוע למגזר העצמאים והעסקים הקטנים: דחייה בתשלום חובות מסים - מע"מ מס הכנסה וביטוח לאומי - ופריסתם, לאלתר וללא ריבית; הקפאת העלאת הארנונה בשיעור של 5%; עידוד העסקה ומניעת פיטורים על ידי שיפוי מעסיקים; קביעת מכסת חובה של 15% לפחות לעסקים קטנים ובינוניים במכרזים ממשלתיים; החלת פחת מואץ על כל המשק במטרה לעודד צריכה מקומית ופעילות עסקית; החלה מיידית של מס הכנסה שלילי גם לעצמאים בכל הארץ; דמי אבטלה לעצמאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully