וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ': 80% מהמשקיעים סבורים שהמיתון העולמי יימשך ב-12 החודשים הבאים

נעם רודה

19.11.2008 / 16:34

תכניות החירום והורדות הריבית בעולם לא מצליחים להרגיע את המשקיעים, שמעדיפים לברוח לאפיקים הבטוחים



המשקיעים עדיין אינם משוכנעים שגל אמצעי החירום של הממשלות והבנקים המרכזיים יוכל למנוע מיתון עולמי ושומרים על פוזיציות זהירות, כך עולה מסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' שפורסם היום.



מהסקר עולה כי ארבעה מכל חמישה משקיעים מאמינים שהעולם ימשיך להרגיש את השפעות המיתון בשנה הקרובה, וזאת למרות חבילות התמריצים, הזרמת הנזילות והורדות הריבית ברחבי העולם. 40% מהנשאלים סבורים שהמדיניות המוניטרית שנוקטות הממשלות היא מוגבלת מדי, והמשקיעים מעדיפים לברוח מהמניות ולהקצות את ההשקעות לאג"ח ולמזומן.



"המשקיעים בוחרים באסטרטגיית השקעות דפנסיווית", כתב גארי בייקר, ראש חטיבת אסטרטגיית השקעות במריל לינץ'. "אולי החששות מפני דיפלציה גורמים להם להישאר בצד", הוא הוסיף.



עוד עולה מהסקר כי בנובמבר האמינו המשקיעים כי הין היפאני "מוערך יתר על המידה", לראשונה מזה חמש שנים. "הין הוא ברומטר עולמי לתיאבון לסיכונים. התחזקותו מראה שהמשקיעים מעדיפים להימנע מסיכונים", אמר מייקל הארנט, אסטרטג בכיר להשקעות בשווקים המתעוררים.



הורדות הריבית של הבנקים המרכזיים באירופה ובבריטניה לא הצליחו להקל על הפסימיות בקרב המשקיעים באזור. מהסקר עולה כי למרות הצעדים הממשלתיים, 89% מהמשקיעים מעריכים כי כלכלת אירופה תישאר במיתון ב-12 החודשים הבאים, לעומת 32% שסברו כך ביוני. 58% מהנשאלים טענו כי המדיניות המוניטרית באירופה מוגבלת מדי.



סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' נערך בין ה-7 ל-13 בנובמבר, וכלל 180 משתתפים ברחבי העולם, המנהלים במשותף 536 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully