וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: צפי לעוד רבעון חיובי לאלביט מערכות - ולא האחרון ברצף

TheMarker

19.11.2008 / 16:51

חברת אלביט מערכות צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום שלישי ה-25 לנובמבר. בבית ההשקעות פסגות מצפים להמשך המגמה החיובית שהציגה החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות לצד המשך התייעלות על מרווחי החברה


חברת צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום שלישי ה-25 לנובמבר. בבית ההשקעות פסגות מצפים להמשך המגמה החיובית שהציגה החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות לצד המשך התייעלות על מרווחי החברה.

להבדיל מחברות אחרות עבורן הרבעון השלישי מהווה שיא ולאחריו מתחילה תקופה הרבה פחות חיובית, צופים בפסגות שבמקרה של אלביט המגמה החיובית תימשך. לדברי האנליסטית טליה לויברג מפסגות "אנו צופים כי במקרה של אלביט המגמה החיובית תימשך בשל דיווחים על חוזים חדשים שממשיכים לתמוך בצמיחה דו ספרתית ומהלכי ההתייעלות בהם עסקה הקבוצה בשנת 2008 הצפויים להמשיך ולתת את אותותיהם בהמשך".

במסגרת התאמה כללית של שיעורי ההיוון לסביבה החדשה מעלים בפסגות את שיעור ההיוון של אלביט לשיעור של 9.5% (מול 8.7%). העלאת שיעור ההיוון הובילה להורדת מחיר היעד של אלביט ל-63 דולר. להערכת פסגות מאפייני הפעילות של אלביט יאפשרו לה לצלוח את התקופה הקרובה וממשיכים להחזיק בהמלצת "קנייה".

בסוף הרבעון השני עמד הצבר של אלביט על 5 מיליארד דולר ומאז דיווחה החברה על חוזים חדשים בהיקף של כ-260 מיליון דולר, צמיחה של מעל 5% מהם 8 חוזים חדשים בהיקף כולל של כ-95 מיליון דולר המשקפים צמיחה של כ-2% ברבעון השלישי.

גם הרבעון הרביעי התחיל בהחלט ברגל ימין ומאז תחילתו סגרה אלביט חוזים מהותיים כמו אספקת מערכת קשר בהיקף של 100 מיליון דולר ובחירתה כקבלן המשנה הראשי בפרויקט של יצרנית המטוסים הברזילאית EMBRAER לאספקת מערכת אוויוניקה בהיקף כולל של 187.5 מיליון דולר, זאת על סמך שיתופי פעולה קודמים בין הצדדים. השלב הראשון בתוכנית הוא בשווי של 67 מיליון דולר לאלביט.

להערכת לויברג סביבת הפעילות של אלביט טומנת מספר סימני שאלה עבור התעשייה הביטחונית. עבור אלביט היה זה תחילה הדולר אשר השרה עננה שלילית על ביצועי המניה, אך כעת מדובר על סימני שאלה אחרים המעיבים על ביצועי התעשייה ובראשם עתיד תקציבי הביטחון והשפעתו של נשיא דמוקרטי בתקופה זו.

אין ספק כי מימון תוכנית החילוץ האמריקאית יביא ללחץ מהותי על כלל התקציבים ולא סביר לחשוב כי תקציב הביטחון לא יפגע. יחד עם זאת הערכת פסגות היא כי הקיצוץ העיקרי יבוא מהערכה מחודשת של הפרויקטים הגדולים. ודווקא כאן משחק החיסרון לגודל של אלביט כיתרון וכך גם הפיזור הגיאוגרפי והמיקוד באלקטרוניקה ביטחונית. לדברי לויברג מחקרים מעידים כי בתקופות רעות מניבות מניות הסקטור תשואה עודפת על השוק, ותחת ההנחה כי טרם הגענו לנקודת המפנה מצפים בפסגות להמשך ביצועים חיוביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully