וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה הגדיל ביטחונות אג"ח ב-100 מ' ש' בעקבות דרישת כלל ביטוח

מיכאל רוכוורגר

19.11.2008 / 16:53

בשל הירידה החדה של למעלה מ-70% במניות קבוצת דלק נאלץ תשובה להגדיל את שווי הביטחונות שלו



מאת: מיכאל רוכוורגר ואתי אפללו



איש העסקים יצחק תשובה הגדיל לאחרונה את הביטחונות כנגד האג"ח הפרטיות שהנפיק על ידי חברת אפריל, בשווי של נכסי הנדל"ן הפרטיים שלו. ההערכות הן כי הגדלת הבטחונות היא בשווי של כ-100 מיליון שקל. תשובה הגדיל את הביטחונות כנגד האג"ח על פי דרישת חברת הביטוח כלל, כך נודע ל-TheMarker.



כלל ביטוח שימשה באוגוסט 2005 כמבטחת במסגרת הנפקת אג"ח פרטיות בהיקף של 450 מיליון שקל, שבצעה חברת י.ת אפריל פיננסים הפרטית שבשליטת תשובה. כנגד הביטוח שהעניקה כלל לסדרת האג"ח במקרה של חדלות פירעון, העמיד תשובה בטחונות בשווי אחזקותיה של אפריל בקבוצת דלק שנמצאת אף היא בשליטת תשובה. בשל הירידה החדה של למעלה מ-70% במניות קבוצת דלק, נאלץ תשובה לאחר דרישת כלל, להגדיל את שווי הביטחונות שלו.זאת, בנוסף לביטחונותיו הקיימים.



סדרה זו של אג"ח איננה סחירה, נושאת ריבית שנתית של 4.1%, דורגה בעבר על ידי מידרוג ב-Aa1, ובעלת משך חיים ממוצע של 4.6 שנים. בנק הפועלים נתן בעבר ערבות לסדרה זו. את ההנפקה הוביל קונסורציום החתמים שכלל את כלל פיננסים חיתום, לאומי ושות' חיתום ולידר שוקי הון. בכלל ביטוח ציינו כי הם אינם מגיבים לידיעות על לקוחות, בקבוצת תשובה נמסר כי הגדלת הביטחונות נעשתה לפני זמן רב ואילו הרישום נעשה רק לפני שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully