וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק יהב: הרווח התכווץ ב-36% ל-15.6 מ' ש' בשל עלויות הקמת סניפים והתנתקות מקופות הגמל

שרון שפורר

19.11.2008 / 16:55

עם זאת, היקף האשראי לציבור בבנק - זינק



בנק יהב, בשליטת בנק מזרחי טפחות, הסתדרות העובדים והמדינה הרוויח ברבעון השלישי של השנה 15.6 מיליון שקל - ירידה של 36% מול הרבעון המקביל אשתקד. הרווח של בנק יהב, שאיבד בשנה האחרונה את מעמדו כבנק הרשמי של עובדי המדינה והפך בנק מסחרי לכל דבר, נפגע בעיקר מירידה חדה של 29% בהכנסות התפעוליות ל-31.1 מיליון שקל. זאת, בעקבות מכירת פעילות קופות גמל של הבנק וכתוצאה מירידה קלה ברווח מפעולות מימון ל-69.3 מיליון שקל ועלייה בהפרשה לחובות מסופקים - ל-1.5 מיליון שקל.



במקביל פגעה בשורה התחתונה גם תוכנית פתיחת סניפים של הבנק שהביאה לגידול של 39% בהוצאות אחזקה ופחת בניינים וציוד ל-12.9 מיליון שקל. גורמים אלו הביאו לכך שהרווח הנקי של הבנק מפעולות רגילות הצטמק ברבעון החולף ל-13.2 מיליון שקל מול 24.2 מיליון שקל ברבעון המקביל לו אשתקד. היקף האשראי שהעמיד בנק יהב לציבור הגיע בסוף התקופה ל-3.6 מיליארד שקל מול 2 מיליארד שקל שנה קודם לכן - עליה חדה שנבעה מעליה בביצועי אשראי בקרב לקוחות הבנק.



הונו העצמי של הבנק גדל בסיום התקופה ל-665 מיליון שקל מול 526 מיליון שקל שנה קודם לכן - כתוצאה מרווח ממכירת קופות הגמל והקרנות של הבנק ורווח שוטף. יחס הלימות ההון בבנק הינו כ-11.7% לעומת 14% בתקופה המקבילה אשתקד, זאת כתוצאה מצגידול באשראי של הבנק. מדובר ביחס הלימות הון גבוה מהדרישה היום ליחס מזערי של 9% אך נמוך ב-0.3% מיחס הלימות ההון שעל הבנקים להשיג עד סוף 2009.



התשואה על ההון העצמי של הבנק הגיעה לגובה של 27.7% מול 17.2% אשתקד אך ללא רווחי הון חד-פעמיים בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 היא הגיעה ל- 6.1%.



דו"חות בנק יהב מלמדים גם כי הבנק הכיר בהפסד של 900 אלף שקל בעקבות מכירת אג"ח שנכלל בתיק אגח קונצרניות. נכון להיום האגח שנותר לבנק בתיק בהיקף של 500 אלף שקל בלבד - משקף הפסד של 1.6 מיליון שקל - אלא שהבנק לא מכיר בו עדיין כקבוע ולכן אינו מפריש אותו לדוח הרווח והפסד שלו.



שאול גלברד מנכ"ל בנק יהב אמר היום כי "בנק יהב הוא הבנק היחיד בישראל המגדיל באופן מהותי את הפריסה הסניפית שלו ומכפיל אותה עם 20 סניפים חדשים, מוקד ארצי מורחב, שלושה מרכזי ייעוץ השקעות חדשים ונקודות שירות נוספות". לדבריו של גלברד, פעילות זו הביאה לגיוס של 11 אלף לקוחות חדשים לבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully