וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעז צ'צ'יק, כ.א.ל: זה לא סוד שהבנקים מקשיחים תנאים - ניתן להרגיש גידול בפניות לקבלת אשראי צרכני

שרון שפורר

19.11.2008 / 16:50

כ.א.ל הרוויחה ברבעון השלישי 55.6 מ' ש' - גידול של 10% אך מזהירה מפני החרפה שעשויה לפגוע בתוצאות


חברת כרטיסי האשראי כ.א.ל פירסמה היום את תוצאות הרבעון השלישי של השנה. לדברי החברה, תוצאות הרבעון עדיין לא השפיעו על התוצאות הכספיות שלה אך להערכתה ייתכן והחרפת המשבר תשפיע על ענף כרטיסי האשראי כך שהיקף העסקאות יקטן ולכן עשוי לחול גידול בשיעורי הנזק שלה.

כ.אל, שבשליטת בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי, חתמה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 55.6 מיליון שקל מול 51.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת בעקבות גידול של כ-10% בהכנסותיה ל-277 מיליון שקל.

מחזור העסקות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל-31 מיליארד שקל וזאת מול 28 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח שלה בתקופה זו עמד על 169 מיליון שקל מול 146 מיליון שקל שנה קודם לכן. הונה העצמי של החברה הגיע בתום התקופה ל-688 מיליון שקל מול 481 מיליון שקל בסוף 2007.

כפי שדיווחה החברה, למשבר הכלכלי עדיין לא היתה השפעה על הדו"חות כפי שאפשר לראות בהפרשה לחובות מסופקים שירדה ברבעון ל-16 מיליון שקל מול 29 מיליון שקל שנה קודם לכן. יחס הלימות ההון של כ.א.ל עמד בסוף הרבעון על 16.4% מול 14.1% בסוף 2007. החברה החליטה להציב יעד של יחס הלימות הון בשיעור של 15% עד סוף 2009 ומציינת בדוחות כי כל עוד יחס הלימות ההון יהיה נמוך מ-15.5% היא לא תחלק דיווידנד.

נקודה מעניינת העולה מדוחות החברה היא כי באוקטובר 2008 היתה לה הכנסה חד פעמית של 16 מיליון דולר שתזקף לדוחות הרבעון הרביעי של השנה וזאת בעקבות הנפקת ויזה הבינלאומית בארה"ב במהלך 2007. בנוסף קיבלה החברה גם 201 אלף מניות של ויזה הבינלאומית המוקפאות למשך 3 שנים וששווין במועד הקבלה עמד על 11 מיליון דולר.

לשני הבנקים המחזיקים בכ.א.ל, המנוהלת על ידי בעז צ'צ'יק, עשוי להצטרף בשנים הקרובות בנק נוסף. אתמול דיווח מזרחי טפחות על הסכם שחתם עם החברה להנפקת כרטיסים משותפת תחת מיתוג בנק מזרחי - כרטיסים ממתוגים שלא הנפיק עד כה. במקביל דיווח כי קיבל אופציה לרכישת 10% ממניות החברה במשך חמש שנים כאשר אם יחליט לממש את האופציה יוארך תוקף ההסכם עם כאל מ-5 שנים ל-10 שנים.

הנוסחא לפיה יממש את האופציה לא פורסמה אך מקורבים לעסקה מסרו כי היא תתבצע על פי מכפיל 12 על הרווח הנקי של החברה. אם לשפוט על פי הרווח הנוכחי - השווי המשתקף לויזה כאל עומד על כ-2.5-2 מיליארד שקל, אך נוכח האזהרה של החברה עצמה בדוחות לגבי השלכות המשבר על חברות כרטיסי האשראי יש לקחת בחשבון כי השווי עשוי להשתנות ואולי אפילו להיות נמוך יותר.

בעז צ’צ’יק מנכ"ל כ.א.ל, כיצד בכוונתכם להתמודד עם החרפת המשבר?

"יש לנו אסטרטגיה שעובדת 4 שנים והוכיחה עצמה".

אבל זו אסטרטגיה שהוכיחה עצמה בימי צמיחה ואל בימי משבר?

זה נכון, אבל אנחנו מאמינים שהתחומים שאנו עוסקים בהם במסגרת האסטרטגיה לא יפגעו. הפעילות הבינלאומית שלנו לא צפויה להיפגע שכן היקפי הפעילות באינטרנט כה גדולים שגם אם תהיה האטה - היא תבלע בתוכם. בנוסף, האשראי הצרכני שהוא חלק גדול מהתוכנית האסטרטגית שלנו צפוי לקבל חיזוק מהמצב ואנחנו כבר מרגישים את זה. זה לא סוד שהמערכת הבנקאית מקשיחה עמדתה בנושאי אשראי ואנחנו רואים פניות ערות יותר לקבלת אשראי צרכני.

אתם גובים ריבית גבוהה על אשראי צרכני לעומת הבנקים - למה זה?

הריבית היא מכשיר לניהול סיכונים ובמשבר הנוכחי רואים היטב מה קרה למי שלא ניהל סיכונים היטב. אנחנו הוכחנו לאורך כל הדרך שהריבית מגלמת את הסיכון שאנחנו לוקחים. אם הריביות נמוכות מידי אז אחר כך מבקשים ערבות מהממשלה וצריך לבצע מחיקות. בנוסף אנחנו לא יכולים לקחת ריבית נמוכה כמו של הבנק שכן הבנק מכיר טוב יותר את הלקוח - הוא מכיר את אשתו, את ביתו ואת מצבו - ולכן הוא גובה ריביות נמוכות יותר. צריך להבין שגם מחיר הכסף שלי עלה כעת - המערכת הבנקאית לוקחת ממני יותר כסף.

האם תכנסו לפעילות פקטורינג?

אנחנו בוחנים את כל רכיבי האשראי העסקי. אנו דנים כעת במהות ובאופי של האשראי העסקי שאנחנו רוצים להיות בו ורק אז נחליט אם פקטורינג מתאים לנו ואם כן נקבל החלטה האם לרכוש חברה או לעשות זאת דרך פעילות חדשה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully