וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה ירכוש בחזרה אג"ח שהונפקו ע"י חברות שלו

מיכאל רוכוורגר

19.11.2008 / 17:23

הערכות: הרכישות החוזרות יבוצעו במחיר הנמוך ב-5% מהערך המתואם של האג"ח. הסביה: דרישת המוסדיים להגדיל היקף הבטחונות שהעניק

איש העסקים יצחק תשובה הגיע בתחילת השבוע להסדר עם הגופים המוסדיים, שבמסגרתו הוא ירכוש מהם חזרה (ממקורותיו האישיים) אגרות חוב שהונפקו בידי חברות פרטיות שלו בהיקף 500 מיליון שקל, שמועד פירעונן חל במהלך השנים 2010 ו-2012.
על פי ההערכות, הרכישות החוזרות יבוצעו במחיר הנמוך בכ-5% מהערך המתואם של האג"ח (המשקף את השווי הכלכלי האמיתי של האיגרת). מתוך סכום זה יפרע 350 מיליון שקל באג"חים המגובים ע"י כלל ובנק הפועלים.

המהלך לפרעון האג"ח מגיע אחרי הדרישות של הגופים המוסדיים להגדיל את היקף הביטחונות שהעניק, נוכח ירידת שוויים. לאחרונה הגדיל לאחרונה את הביטחונות כנגד האג"ח הפרטיות שהנפיק על ידי חברת אפריל, בשווי של נכסי הנדל"ן הפרטיים שלו. ההערכות הן כי הגדלת הבטחונות היא בשווי של כ- 100 מיליון שקל. שובה הגדיל את הביטחונות כנגד האג"ח על פי דרישת חברת הביטוח כלל.

כלל ביטוח שימשה באוגוסט 2005 כמבטחת במסגרת הנפקת אג"ח פרטית בהיקף של 450 מיליון שקל, שבצעה חברת י.ת אפריל פיננסים הפרטית, שבשליטת תשובה. כנגד הביטוח שהעניקה כלל לסדרת האג"ח במקרה של חדלות פירעון, העמיד תשובה בטחונות בשווי אחזקותיה של אפריל בקבוצת דלק, אף היא בשליטתו. בשל הירידה החדה של למעלה מ- 70% במניות קבוצת דלק, נאלץ תשובה לאחר דרישת כלל, להגדיל את שווי הביטחונות שלו.זאת בנוסף לביטחונותיו הקיימים.

סדרה זו של אג"ח איננה סחירה, נושאת ריבית שנתית של 4.1%, דורגה בעבר על ידי מידרוג ב-Aa1, ובעלת משך חיים ממוצע של 4.6 שנים. בנק הפועלים נתן בעבר ערבות לסדרה זו. את ההנפקה הוביל קונסורציום החתמים שכלל את כלל פיננסים חיתום, לאומי ושות' חיתום ולידר שוקי הון.

כנראה שתשובה החליט כי עדיף לו לבצע פרעון מוקדם של האג"חים במקום להגדיל את הבטחונות שנדרשו על ידי כלל ביטוח. בנוסף, היום תשובה רכש אג"ח בהיקף 70 מיליון שקל של החברה הפרטית שבבעלותו תשלוז פיננסים הפרטית.

במהלך החודשים האחרונים ביצע תשובה פירעון מוקדם של אג"ח של אפריל תשובה בהיקף של כ- 330 מיליון שקל. בנוסף נפרעו אג"ח סדרה א' של תשלו"ז פיננסים בהיקף של כ-190 מיליון שקל בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully