וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מגיע גם לתעשיית הכימיקלים: BASF הורידה את תחזית הרווח; תשבית 80 מפעלים באופן זמני

סוכנויות הידיעות

19.11.2008 / 17:31

השבתת המפעלים והורדת התפוקה ב-100 מפעלים נוספים תשפיע על 20 אלף עובדים ב-BASF



BASF, חברת הכימיקלים הגדולה בעולם, הורידה היום את תחזית הרווח השנתית שלה בפעם השנייה בתוך חודש והודיעה על כוונתה להשבית 80 מפעלים באופן זמני ולקצץ את תפוקת הייצור ב-100 מפעלים נוספים. זאת, לאחר שלקוחות החברה במגזרי הרכב, הבנייה והטקסטיל הפחיתו את הזמנותיהם.



מ-BASF נמסר כי השבתת המפעלים תשפיע על 20 אלף עובדים. החברה מסרה גם כי לא תצליח לעמוד ביעדי החברה לרשום רווח תפעולי שנתי הגבוה מהרווח התפעולי שלה בשנה שעברה, אשר עמד על 7.6 מיליארד יורו (9.6 מיליארד דולר). בתגובה, צונחת מניית החברה ב-15% - הירידה החדה ביותר מזה 15 שנה.



מנכ"ל BASF, יורגן המברכט, אמר כי החברה רשמה ירידה חדה בביקוש למוצריה מאז סוף אוקטובר, בעקבות קשיי הלקוחות להשיג אשראי וההאטה העולמית. "כבר הכרנו במצב הכלכלי הקשה בסוף אוקטובר, ומאז ירד הביקוש בקרב לקוחותינו בצורה משמעותית, במיוחד לקוחותינו במגזר הרכב שביטלו הזמנות בהתרעה קצרה. BASF מתכוננת לזמנים קשים", אמר המברכט.



בחודש שעבר הודיעה BASF כי היא צפויה לקצץ יותר מ-1,000 משרות בחברה ולהפחית את תפוקת המפעלים עד שנת 2012. דאו כמיקל, חברת הכימיקלים הגדולה בארה"ב, הודיעה השבוע כי בכוונתה לנקוט בצעדים דרסטיים כדי לעמוד בתחזיות הרווח של החברה בשנה הבאה, לאחר שצפתה כי מכירותיה ברבעון הרביעי ייפלו ב-20%-10%.



חברות הכימיקלים הגדולות צפויות להיאבק בקשיים בעקבות המיתון העולמי הצפוי, לאחר שהוציאו יותר מ-200 מיליארד דולר על רכישות בשנתיים האחרונות. הירידה החדה בביקוש והנפילה במחירים צפויה לנגוס ברווחי החברות, ועשויה להתקשות עליהן לעמוד בהתחייבויותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully