וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות: נאסד"ק איבד 6.5%

ניר צליק

19.11.2008 / 23:10

על רקע חששות המשקיעים מהמשך המשבר הכלכלי, נחלש דאו ג’ונס ב-5.1%. משרד העבודה האמריקאי: מדד המחירים לצרכן רשם באוקטובר את הירידה החדה ביותר אי פעם

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות חדות על רקע נתוני התחלות הבנייה ומדד המחירים לצרכן, שהתגלו כגרועים מהציפיות וחששות מהתמוטטות שלוש ענקיות הרכב האמריקאיות, GM, פורד וקרייזלר. דאו ג’ונס נחלש ב-5.1% ל-7,998 נקודות, נאסד"ק ירד ב-6.5% ל-1,386 נקודות ו-S&P 500 נפל ב-6.1% ל-807 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.145% ל-3.39%.

בגזרת המקרו, מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם את הירידה החדה ביותר שלו אי פעם בחודש אוקטובר בעקבות הצניחה במחירי האנרגיה וההאטה הכלכלית - כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. מדד המחירים לצרכן נפל ב-1% באוקטובר, הירידה החדה ביותר שלו מאז החל משרד העבודה לפרסם את נתוני האינפלציה ב-1947. תחזיות הכלכלנים היו כי המדד ירשום ירידה של 0.8% באוקטובר. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, ירד ב-0.1% באוקטובר לעומת תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.1%.

התחלות הבנייה בארה"ב נפלו ב-4.5% לרמתן הנמוכה ביותר בחודש אוקטובר מאז מלחמת העולם השנייה, בעקבות המשבר המתמשך בשוק הדיור האמריקאי וההאטה הכלכלית הפוגעת במגזר הבנייה - כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. התחלות הבנייה נפלו לקצב שנתי של 791 אלף באוקטובר. התחלות הבנייה נפלו ב-38% לעומת אוקטובר 2007.

על רקע נתוני המקרו הקשים, כלכלת ארה"ב צפויה להישאר במיתון במשך שנה, וקיים חשש כי הצמיחה השלילית תימשך אף יותר מכך. כך עולה מפרוטוקול ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהתקיימה בסוף אוקטובר, ואשר פורסם היום. כמה מחברי הוועדה הביעו נכונות לתמוך בהורדות ריבית נוספות כדי לתמוך בצמיחה. חברי הוועדה צופים כי הכלכלה תרשום צמיחה שלילית מתונה במחצית השנייה של שנת 2008 ובמחצית הראשונה של שנת 2009, והסכימו כי גברו האיומים על הצמיחה, נכתב בפרוטוקול הישיבה. המילה "מיתון" אמנם לא הוזכרה בפרוטוקול הישיבה, אולם בפועל צופה כעת הבנק הפדרלי מיתון שיימשך כשנה.

בענף הרכב, המנכ"לים של שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - GM, פורד וקרייזלר - השתתפו גם היום בדיון בוועדת הבנקאות של הסנאט, במסגרת ניסיונותיהם לגייס תמיכה בקונגרס בחבילת חילוץ ממשלתית בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב. חברי הקונגרס הדמוקרטים מנסים בימים אלה להעביר בסנאט חבילת חילוץ בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב. החבילה כבר אושרה בספטמבר בבית הנבחרים, ותוענק לחברות במסגרת תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שאושרה בקונגרס בחודש שעבר.

טבע ובאר משיקות תרופה גנרית

ממשל בוש, לעומת זאת, מתנגד למהלך ותומך בהקצאת הלוואות בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב. ההלוואות יסייעו ליצרניות המכוניות לבצע ארגונים מחדש ולהאיץ את ייצורן של מכוניות חסכוניות בדלק. ראשי תעשיית הרכב טוענים כי לבד מ-25 מיליארד דולר שאישר ממשל בוש, הם זקוקים לסיוע חירום בסך 25 מיליארד דולר, כדי למנוע קריסה של אחת החברות כבר השנה.

מיקרוסופט אינה מעוניינת עוד ברכישת יאהו, אולם עדיין מאוד פתוחה לשיתוף פעולה עם יאהו בתחום החיפוש המקוון. כך אמר היום מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, באסיפה השנתית של בעלי מניות מיקרוסופט. בעקבות דבריו נופלת מניית יאהו לאחר שרשמה השבוע עליות על רקע הערכות משקיעים כי מיקרוסופט עשויה לשוב ולהגיש הצעת רכש עבור יאהו, לאחר פרישת מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג, אשר התנגד למיזוג עם ענקית התוכנה.

במניות הישראליות, טבע ובאר ישלמו לאבנטיס 30 מיליון דולר כל אחת, במסגרת הסדר על ייצור תרופה מתחרה לזו של אבנטיס. טבע ובאר השיקו תרופה גנרית מתחרה לאלגרה של אבנטיס, במינונים של 30, 60 ו-180 מיליגרם. טבע החלה לשווק את התרופה בארה"ב בספטמבר 2005.

למרות המשבר בשווקים הפיננסים וההוריקן שעבר על המגזר הפיננסי הצליחה סאפיינס, המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לתחום הביטוח והמגזר הפיננסי, לעבור, לראשונה מזה שנים לרווחיות. לראשונה מאז 2004 רשמה החברה רווח רבעוני נקי שהסתכם ב-375 אלף דולר (2 סנט למניה), או 803 אלף דולר בניכוי הוצאות בגין רישום אופציות לעובדים ולהנהלה. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-11 מיליון דולר, לעומת כ-10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חדשות טובות לקובי אלכסנדר. בית המשפט בנמיביה דחה פעם נוספת את משפטו של מייסד ומנכ"ל חברת קומברס טכנולוג’י לשעבר, החשוד בהונאה חשבונאית הקשורה בתארוך מחדש (בקדייטינג) של אופציות והלבנת כספים. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי מועד משפטו החדש של אלכסנדר נדחה ל-4 למארס 2009 במטרה לאפשר לאלכסנדר לערער על חוקיות ההסגרה בפני ביהמ"ש העליון של נמיביה.

רבעון לא קל עבר על ווקלטק, חלוצת תחום ה-VoIP המספקת מערכות ושירותים להעברת קול על גבי האינטרנט. החברה שנחשבה בתחילת העשור לאחת התקוות הגדולות של תעשיית ההיי-טק הישראלי, ממשיכה להצטמצם בהכנסותיה. הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.4 מיליון דולר, ביחס להכנסות של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שולי הרווח הגולמי עמדו ברבעון על 63% ברבעון השלישי לעומת שולי רווח גולמי של 40% ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב-1.8 מיליון דולר או 25 סנט למניה, ביחס להפסד נקי של 2.1 מיליון דולר או 28 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

אחרי שנתיים בתפקידו כנשיא ומנכ"ל בי.או.אס (B.O.S), במהלכם שולשו מכירותיה של יצרנית שבבי ה-RFID הקטנה מראשון לציון, הגיש היום שמואל קורן את התפטרותו ויעזוב את החברה. את תפקידו ימלא מעתה שלום דקל, שכיהן עד כה כמנכ"ל חברת ההיי-טק שלקייס (Shellcase). מתחילת השנה, קרסה מניית בי.או.אס ב-71% והיא נסחרת כעת במחיר של 54 סנט - נמוך מסף המינימום למסחר בבורסת נאסד"ק. בתקופה האחרונה עסקה בי.או.אס בהתרחבות ובגיוס משקיעים חדשים.

בין המניות הישראליות הנוספות שמעוררות עניין במסחר: יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר, יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט ואת יצרנית תוכנות הבילינג אמדוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully