וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולת באירופה: לונדון ופרנקפורט נפלו בכ-5%

נמרוד הלפרן

19.11.2008 / 19:45

מניות הבנקים מושכות את בורסות אירופה מטה. הפסדי נוחי דנקנר על הנייר מהשקעות בקרדי סוויס עולים על רבע מיליארד דולר

בורסות אירופה רשמו ירידות חדות, ונסגרו בשפל של 5.5 שנים, כאשר מניות הבנקים רשמו ירידות חדות זה היום השלישי ברציפות, על רקע התגברות החששות כי לא יהיה די בהזרמות ההון של ממשלות והורדות ריבית כדי לייצב את המגזר.

ירידות חדות נרשמו גם במגזרי הכימיקלים והתרופות. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 4.8%; בורסת פרנקפורט נפלה ב-4.9%. פריז איבדה 4%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-4% לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 2003, והשלים נפילה של 47% מתחילת השנה.

UBS השווייצי צנח ב-9% לאחר שאנליסטים של מורגן סטנלי חתכו ב-23% את תחזיותיהם לרווחי UBS בשנה הבאה על רקע חששות ממחיקות נוספות שירשום הבנק.

HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, נפל ב-7.6% בעקבות המלצת "מכירה" מצד WestLB. קבוצת השירותים הפיננסים ההולנדית ING נפלה ב-12% לאחר שאנליסטים של גולדמן סאקס חתכו את מחיר היעד למניה ב-36%. הבנק הגדול בצרפת, BNP פאריבה, נפל ב-12%. חברת המשכנתאות הגרמנית היפו ריל אסטייט צללה ב-22%.

מניית הבנק השווייצי קרדי סוויס נפלה ב-10.5% למחיר של 27.6 פרנק שווייצי. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי, ובהמשך הגדילה את החזקותיה ל-3.4% ממניות הבנק, כך שדנקנר מופסד ביותר מ-21%, המשקפים הפסד על הנייר של יותר מרבע מיליארד דולר.

BASF, יצרנית הכימיקלים הגדולה בעולם, נפלה ב-14% לאחר שזנחה את יעדי הרווח שלה, והודיעה כי תסוגר 80 מפעלים בעקבות נפילה חדה בביקוש לכימיקלים מצד מגזרי הרכב, הבנייה והטקסטיל.

אסטרה זנקה, יצרנית התרופות השנייה בגודלה בבריטניה, נפלה ב-10.8% לאחר שמינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישר לחברת טבע הישראלית להתחיל לשווק גירסה גנרית לתרופה פולמיקורט שפותחה על ידי אסטרה זנקה, אשר מכירותיה מסתכמות במיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully