וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פישמן: "תוכנית האוצר עונה רק על בעיה אחת מתוך שתיים בוערות"

שרון שפורר

19.11.2008 / 20:52

לדברי פישמן התוכנית מטפלת במחנק אשראי לעסקים קטנים ובינוניים אך לא בבעיה הקשה של שוק אג"ח הקונצרניות



דני פישמן, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות תמיר פישמן התייחס היום לתוכנית לטיפול במשבר שפרסם האוצר ואמר כי "התוכנית טובה בעקרון - אך עונה רק על בעיה אחת מתוך שתיים בוערות כשהיא נותנת מענה מסוים למחנק האשראי לחברות קטנות - אך לא פותרת את הבעיה של שוק האג"ח הקונצרני".



לדבריו פישמן, הגדלת התקציב, הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים ערבויות להלוואות פריסת תשלום מיסים והפחתת מיסים - הם צעדים מצוינים שעוזרים לשחרר אשראי לחברות ומקלים על התזרימים שלהן - אך הבעיה של האג"ח בבורסה נותרת בעינה.



פישמן סבור כי יש טעם לפגם בהודעת האוצר לפיה היקף התוכנית הוא כ-21.7 מיליארד שקל: "16 מיליארד שקל כבר היו קיימים בתקציב ולכן מדובר בתוספת של 5-6 מיליארד שקלים".



לדבריו, היקף התוכנית קטן מידי ובנוסף לוח הזמנים של התוכנית מעורפל מידי: בארה"ב הציגו תוכנית שאושרה במהרה - בישראל זה עשוי לקחת חודשים על גבי חודשים, שבהן התוכנית תטחן עד דק בין היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה ומסדרונות האוצר עד שתיושם". לדעתו, כדי לזרז את התוכנית יש צורך למנות מנהל אמון על כולם, דוגמת החשב הכללי שיקבל סמכות לפעול מהר ללא בירוקרטיה בתוך התקציב שנקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully