וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיקרוסופט אינה מעוניינת עוד ברכישת יאהו"

נמרוד הלפרן

19.11.2008 / 21:20

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר: "אנחנו מאוד פתוחים לשיתוף פעולה עם יאהו בתחום החיפוש המקוון". מניית יאהו צוללת ב-16%

"מיקרוסופט אינה מעוניינת עוד ברכישת יאהו, אולם עדיין מאוד פתוחה לשיתוף פעולה עם יאהו בתחום החיפוש המקוון". כך אמר היום מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, באסיפה השנתית של בעלי מניות מיקרוסופט. בעקבות דבריו נופלת מניית יאהו ב-17% במסחר בוול סטריט, לאחר שרשמה השבוע עליות על רקע הערכות משקיעים, כי מיקרוסופט עשויה לשוב ולהגיש הצעת רכש עבור יאהו, לאחר פרישת מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג, אשר התנגד למיזוג עם ענקית התוכנה. מניית יאהו נפלה ב-67% משיא שנתי שרשמה בפברואר לאחר הגשת הצעת הרכש של מיקרוסופט.

"הרשו לי לומר זאת באופן ברור, כפי שכבר ניסיתי להסביר בעבר. סיימנו עם כל הדיונים לגבי רכישת יאהו", אמר באלמר בתשובה לשאלה ביחס למצב המגעים עם יאהו באסיפת בעלי המניות של מיקרוסופט. "אמרתי זאת כבר הרבה פעמים, ובכל זאת נראה שאנשים מבולבלים. חשבנו שיש כאן משהו שיש בו היגיון. הם לא חשבו שמדובר במשהו הגיוני. אז המשכנו הלאה", הוסיף באלמר.

באלמר חזר על עמדתה של מיקרוסופט, כי החברה מעוניינת בעסקה עם יאהו בתחום החיפוש המקוון. "אין מגעים פעילים בחזית זו. אבל אנחנו מאוד פתוחים לכך. אולם המגעים לגבי רכישה הסתיימו", אמר באלמר.

יאהו דחתה בחודש מאי הצעת רכש משופרת של מיקרוסופט בשווי 47.5 מיליארד דולר, בטענה כי מדובר בסכום נמוך מדי, ובהמשך דחתה גם הצעה של מיקרוסופט לרכישת עסקי החיפוש המקוון של יאהו.

מוקדם יותר השבוע נאלץ מנכ"ל יאהו ומייסדה, ג'רי יאנג, להתפטר מתפקידו לאחר 18 חודשי כהונה סוערים שבהם הידרדרה החברה בבורסה ובביצועיה הפיננסיים, ודחתה הצעת רכש של מיקרוסופט.

יאנג נקרא לתפקיד המנכ"ל לאחר פרישתו של טרי סמל ביוני 2007. סמל, לשעבר בכיר באולפנים בהוליווד, הפך את יאהו למעצמת מדיה דיגיטלית, אולם כשל בתחרות מול גוגל בפרסום במנועי חיפוש. יאנג לא הצליח לעמוד באתגרים הרבים שהציבה בפניו יאהו, ועורר את זעם המשקיעים כאשר דחה שוב ושוב הצעות רכש שהגישה ענקית התוכנה מיקרוסופט ליאהו. בשבוע שעבר קרא למיקרוסופט לחזור ולהגיש הצעת רכש ליאהו, אשר איבדה באותה עת הסכם פרסום אסטרטגי עם גוגל.

שווי השוק של יאהו נפל ביותר מ-20 מיליארד דולר מאז נכנס יאנג לתפקיד המנכ"ל ביוני 2007. הנפילה נבעה גם מכשלון המגעים עם מיקרוסופט, מכשלון שותפות פרסום עם גוגל, ומהפיגור של יאהו אחר גוגל בשוק הפרסום המקוון. מיקרוסופט הציעה לרכוש את יאהו במחיר של 33 דולר למניה, ושוויה הנוכחי של יאהו בבורסה הוא פחות משליש מכך.

גוגל שולטת ב-60% משוק הפרסום הקשור למנועי חיפוש, בעוד שיאהו ומיקרוסופט משתרכות הרחק מאחוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully