וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברת ההתנגדות לחבילת לחילוץ למגזר הרכב בארה"ב: מניית GM צוללת לשפל של 66 שנים

רויטרס

19.11.2008 / 22:43

מניית פורד נופלת ב-23% לשפל של 26 שנים בוול סטריט



מניות יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב, ג'נרל מוטורס ופורד, נפלו בוול סטריט על רקע התגברות ההתנגדות הפוליטית לחבילת החילוץ המוצעת בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב האמריקאי.



מניית GM נופלת ב-15% לשפל של 66 שנים; מניית פורד צוללת ב-23% לרמתה הנמוכה ביותר זה 26 שנים.



יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, הדמוקרטי כריסטופר דוד, העריך היום כי ספק אם הקונגרס יצליח להגיע השבוע להסכמה לגבי חבילת סיוע למגזר הרכב. "הייתי שמח לראות משהו קורה, אבל למען האמת, הסיכוי שהחוק יעבור, לדעתי, הוא קטן".



ראשי שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - GM, פורד וקרייזלר - השתתפו היום, זה היום השני, בדיונים בקונגרס לגבי חבילת סיוע למגזר.



האנליסט בריאן ג'ונסון מברקליס קפיטל אמר כי קשה להעריך האם תושג פשרה בין המחוקקים לפני ההצבעה הצפויה עוד השבוע בסנאט על חבילת החילוץ. "בהנחה שמגזר הרכב לא יצליח לשכנע את הקונגרס לגבי הצורך בחבילת חילוץ, תיאלץ GM לנסות למשוך עד כניסתו לבית הלבן של הממשל החדש. אלא אם כן הקונגרס ישוב ויתכנס בדצמבר כדי לגבש פשרה סביב חקיקת חירום", כתב ג'ונסון בדו"ח למשקיעים.



הדמוקרטים בקונגרס מקדמים חבילת חילוץ למגזר הרכב בסך 25 מיליארד דולר, בנוסף להלוואות פדרליות בסכום דומה למגזר הרכב שכבר אושרו על ידי הקונגרס.



עם זאת, היוזמה מעוררת התנגדות קשה מצד הרפובליקאים וממשל בוש, אשר מטילים ספק ביכולתן של יצרניות הרכב האמריקאיות לפרוע הלוואות שיקבלו, ושמתנגדים להוצאות נוספות של כספי משלמי המסים על הצלת חברות גדולות.



במקום זאת, מצדדים הרפובליקאים והבית הלבן בניצול ההלוואות בסך 25 מיליארד דולר שכבר אושרו, ואשר נועדו לסייע ליצרנית המוכניות להכניס שינויים במערך הייצור כדי לייצר מכוניות חסכוניות יותר במונחי צריכת דלק.



האנליסט הימנשו פאטל מ-ג'י.פי מורגן העריך כי הסיכויים לסיוע פדרלי למגזר הרכב עולים על הסיכויים לכך שלא יאושר סיוע, אולם הוסיף כי כעת ברור יותר כי הסיוע לא צפוי באופן מיידי.



מניות יצרניות המכוניות בוול סטריט צללו על רקע יום שני של דיונים בקונגרס על חבילת חילוץ למגזר; GM צונחת ב-15%; פורד נופלת ב-11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully