וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסים ובנין מכרה מבנה לשימור בתל אביב ב-4.6 מיליון דולר

מאת רז סמולסקי

20.11.2008 / 7:02

הבניין שנרכש ברחוב נחמני מצטרף לשתי עסקות קודמות בהיקף של 10 מיליון דולר באותו רחוב



שני משקיעים אנגלים רכשו בניין לשימור ברחוב נחמני 22 בתל אביב תמורת 4.6 מיליון דולר. העסקה מצטרפת לשתי עסקות קודמות בהיקף של 10 מיליון דולר ברחוב נחמני שבוצעו בשנים האחרונות. את שלוש העסקות יזם האדריכל יואב מסר, ממשרד יואב מסר אדריכלים, שמתכנן את שלושת המבנים.



הבניין בנחמני 22 הוא בן ארבע קומות בשטח בנוי של 1,000 מ"ר. קומת הקרקע היא מסחרית ומיועדת למסעדה או בית קפה. מעליה יש שלוש קומות שבכל אחת מהן שתי דירות. שתי הקומות העליונות תפוסות על ידי דיירים מוגנים. העסקה משקפת מחיר של 4,600 דולר למ"ר. מדובר בבניין בדרגת שימור מחמירה, שלא ניתן להוסיף לו יחידות דיור נוספות, ולכן זכויות הבנייה העודפות יועברו לטובת פרויקטים אחרים.



עו"ד עומר גדיש ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות' אמר כי זו ההשקעה הראשונה של שני המשקיעים. "הם התעניינו בבניין לשימור כדי לפתוח בו מסעדה או מלון בוטיק, והגיעו אל הנכס הייחודי הזה".



הבניין נבנה ב-1925 ונרכש על ידי נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי ב-1961. הוא חלק מקבוצה מצומצמת של שלושה נכסים, שיחד מרכיבים את כיכר אלברט המתחדשת בתל אביב במפגש הרחובות: מלצ'ט, מונטיפיורי ובצלאל יפה.



הבניין בנחמני 23 נקנה על ידי משקיע אנגלי אחר, שאינו קשור לרוכשים בעסקה הנוכחית. האדריכל מסר אמר כי המשקיע ביקר בתל אביב ב-2004, "ראה את הבניין והתאהב בו". הוא רכש אותו תמורת כ-4 מיליון דולר. מדובר בבניין בסגנון אקלקטי בן ארבע קומות שנמצא בשלבי שיפוץ. בבניין ייבנו 17 דירות יוקרה, שלא מוצעות למכירה בשלב זה. הבנייה אמורה להסתיים בעוד כשנה.



שנתיים לאחר מכן הוצע גם הבניין בנחמני 25 למכירה, ואותו משקיע רכש אותו בכ-6 מיליון דולר מחברת באוהאוס. בעוד כמה חודשים יתחילו עבודות השיפוץ, והמבנה יוסב למלון בוטיק ייחודי שבו 17 חדרים, מסעדה ובריכה על הגג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully