וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי מספרים

אבי בר-אלי

20.11.2008 / 7:31

תוכנית אינסטנט



>> טבען של תוכניות אינסטנט, ובייחוד אלה שהן פרי הנחתה פוליטית נמהרת, מתאפיין לרוב ב"משחקי מספרים", הגמשת הגדרות, קביעות שרירותיות, חיפוש אחר "הזמין" תחת "החשוב", ומעל לכל - העדר מעוף וחשיבה אסטרטגית.

כך למשל, 21 מיליארד השקלים שבהם התגאה משרד האוצר כוללים גם פרויקטים שאינם ממומנים מתקציב המדינה, אלא ישירות מכיסי האזרחים; רובם המוחלט של הפרויקטים אינם חדשים אלא כאלה שאושרו כבר בשנים עברו וביצועם עוכב; 3.5 מיליארד שקלים ממילא נכללו בתקציב 2009; והמונח "תשתיות" זכה לפתע לנפח חסר תקדים בזכות מימון מיגון עוטף עזה, פיתוח התיירות ובניית כיתות לימוד שתוקצבו תחתיו.



על אף עבודה מאומצת של אנשי האוצר - גם תוכנית ההאצה שהוצגה אתמול אינה חומקת ממומים צפויים אלה. על אף ההשקעה הניכרת בתשתיות התחבורה, לא ניתן היה להבחין בבשורה לפרויקטי הענק המדשדשים כיום בביצת המשבר הפיננסי: פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב וכביש הרוחב 531.



ואולם בעוד בענף התחבורה חילק האוצר מספר "סוכריות" שאפשר ליישם אותן במהירות (בייחוד בתקצוב הנוסף לריבוד כבישים או בהפרדות המפלסיות) הרי שענף האנרגיה נזנח במסגרת התוכנית לאנחות, ותופס למרבה התדהמה רק 5% מנפחה.



על אף החשיבות המשקית העצומה לפתיחת שוק החשמל לתחרות, לא הוקצה ולו שקל אחד להגדלת מנגנוני ההגנה ליצרני חשמל פרטיים, לאיתור פתרונות לאחסון גז טבעי או להגדלת התעריפים לייצור חשמל באנרגיות מתחדשות. בעניינים אלה ימשיך המשק להתבוסס, ולשלם מיליארדים שעם השנים רק הולכים ותופחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully