וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרמון: חברת החשמל הערימה אינסוף קשיים כדי שנוותר על פעילות הפרסום שלה

מאת שמרית סלע

20.11.2008 / 8:01

בעתירה שהגיש זרמון גולדמן נטען כי התנהגותה הדורסנית של נציגת חברת החשמל הביאה להתפטרותם של חמישה מעובדי משרד הפרסום



>> "לאחר זכייתה של זרמון גולדמן במכרז עשתה חברת חשמל - באמצעות נציגתה לעניין זה, דניה מיארה-לדרר - ככל יכולתה כדי להערים קשיים על מימוש הזכייה מצדה של זרמון גולדמן, ובכך למעשה צימצמה ככל הניתן את הזמנת שירותי פרסום מזרמון גולדמן" - כך נטען בעתירה למתן צו על תנאי שהגיש משרד הפרסום זרמון גולדמן לפני כשבוע, במטרה למנוע מהם לצאת למכרז חדש על תקציב הפרסום של החברה.

הטענה העיקרית בעתירה היא כי חברת החשמל לא יכולה לגשת למכרז חדש עד שתממש את הסכומים שעליהם התחייבה בעבר. לפני שנה פירסמה חברת החשמל את המכרז על תקציב הפרסום שלה, ואולצה על ידי בית המשפט להתקשר עם זרמון גולדמן לאחר שבית המשפט קבע כי זרמון גולדמן זכה במכרז ולא מקאן ארקסון, שהוכרז הזוכה על ידי חברת החשמל.



היקף התקציב השנתי שנקבה חברת החשמל במכרז היה 7 מיליון דולר. ואולם בפועל, החברה פירסמה מתחילת ההתקשרות עם זרמון בהיקף של 2 מיליון דולר בלבד - 28% מסכום התחייבותה במכרז (הערכת מחירים ריאליים לפי יפעת בקרת פרסום).



בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין שמוליק קסוטו ואיריס אדרי ממשרד קסוטו-נוף, מתוארת סחבת שאתה נאלץ זרמון גולדמן להתמודד במימוש זכייתו במכרז. בעתירה שוטח המשרד פעולות של נציגת חברת החשמל, ש"העלתה דרישות שונות החורגות לחלוטין מתנאי המכרז ושנועדו לרפות ידי זרמון גולדמן, בתקווה שיוותר על המשך ההתקשרות".



לדברי העותרים, הזמנות לרכישת מדיה לכמה קמפיינים לוו בסחבת בירוקרטית ודרישות כספיות בלתי סבירות שחרגו מהמכרז ומהמקובל בענף, תוך שימוש ב"ביטויים ירודים ומשולחי רסן".



"התנהגות דורסנית זו הביאה להתפטרותם של חמישה עובדים של זרמון גולדמן, שלא יכלו עוד לשאת את העבודה מול מיארה", נכתב בעתירה. "כל עוד ביצע זרמון גולדמן את רכישת המדיה באמצעי הפרסום המגזריים, באמצעות חברת יוניברסל, 'הקפידה' מיארה להערים אינסוף קשיים ומיהרה לפסול הצעות מדיה רבות שהוגשו לה.



"משהחליף זרמון גולדמן את יוניברסל בטריו - החברה הבת של אדלר חומסקי שהעניק שירותים לחברת החשמל - 'נרגעה' מיארה מדרישותיה".



עוד נטען כי "אין זכר במכרז לתמחור תשדירי פרסומת על בסיס נקודות רייטינג או על בסיס תוכניות ספיציפיות... אלא שחברת החשמל עשתה דין לעצמה, ובניגוד מפורש להנחיותיה במכרז התעקשה על שיבוצים בתוכניות עתירות רייטינג... ורק לאחר התערבות באי-כוח זרמון גולדמן... ולאחר שבסופו של דבר נאלץ זרמון גולדמן להיענות לדרישותיה הבלתי ראויות של מיארה, הקמפיינים אושרו חלקית".



מאז הגשת העתירה ביצעה חברת החשמל הזמנה מזרמון גולדמן לרכישת מדיה בהיקף של כ-3 מיליון דולר.



מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל כופרת בכל טענותיו של זרמון גולדמן. מדובר בטענות חסרות בסיס המעידות על מצוקתו של זרמון גולדמן. אין בכוונתינו להיגרר אחר הניסיון הפסול לברר את טענותיהם של הצדדים מעל דפי העיתונות. לבית המשפט יוגש כתב תשובה מפורט שעתיד להתמודד עם כל הטענות האמורות. ברצונינו להפנות לדברים, שנאמרו על ידי אילון זרמון, בכתבה ב-TheMarker (1 ביוני 2008, עדי דברת): במענה לשאלה "איך מתנהלת העבודה עם חברת החשמל", זרמון השיב: "רמת המקצועיות שלהם באה לידי ביטוי גם בקשר החם שנצר בינינו למרות הסכסוך שבגינו נולד הקשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully