וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עלה ב-0.7% ל- 3.998 ש'

יעל פולק

20.11.2008 / 15:50

היום, לראשונה השנה, עבר הדולר את מחסום ה-4 שקלים. הערכות: המטבע האמריקאי ימשיך לעלות על רקע האכזבה מהתוכנית הכלכלית

התחזקות הדולר מול השקל לא עוצרת, והיום עבר הדולר במהלך המסחר את מחסום ה-4 שקלים. הפעם האחרונה בה נגע הדולר ברמת 4 שקלים היתה באמצע דצמבר 2007, אז נקבעה רמתו של המטבע האמריקאי על 4.008 שקלים. היום נקבע השער היציג של הדולר במרחק נגיעה מ-4 שקלים, כשעלה ב-0.7% ל-3.998 שקלים לדולר. בין הבנקים מתחזק הדולר ונסחר תמורת 4.006 שקלים.

ביולי הגיע השקל לרמתו הגבוהה ביותר מול הדולר כשנסחר תמורת 3.222 שקלים לדולר, אך אז הודיע בנק ישראל על הגדלת רכישת הדולרים היומית לקצב של 100 מיליון דולר בממוצע ליום ואותת על שינוי מגמה בדולר.

שערו היציג של היורו ירד ב-0.03% ושערו נקבע על 5.008 שקלים ליורו. בעולם נחלש הדולר ב-0.1% מול היורו ונסחר תמורת 1.25 דולר ליורו.

בחדר המסחר של הבנק הבינלאומי מסבירים הבוקר, כי התחזקות הדולר משקפת אכזבה קשה מהתוכנית הכלכלית שהציג אתמול משרד האוצר, הכוללת סכום של 10 מיליארד שקל לביצוע פרויקטים בתחום התשתיות, הכפלת תקציב המדען הראשי לכ-3 מיליארד שקל והעמדת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים - אך לא נותנת מענה לשוק האג"ח הקונצרני, כך שבעיית האג"ח בבורסה נותרת בעינה.

בבינלאומי צופים את המשך התחזקותו של המטבע האמריקאי, עד לרמה של 4.20 שקלים בחודש הקרוב, ומסבירים כי התחזקות הדולר בארץ, מעבר לכל ההשפעות הפנימיות, מושפעת ממגמת הדולר בעולם. ירידת הבורסות בעולם תומכות אף הן בהתחזקות המטבע האמריקאי, ואנו צפויים לראות את המשך המגמה הזו, יחד עם קורולציה חזקה להתרחשויות בשוקי ההון בעולם, גם בחודשים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully