וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיפקד האוכלוסין יוצא לדרך - בעלות של חצי מיליארד שקל

מאת מוטי בסוק

20.11.2008 / 8:32

20% ממשקי הבית יידרשו לענות במשך חצי שעה לשאלות הסוקרים. המיפקד, אירוע סטטיסטי גדול המתרחש אחת לעשר שנים, יחל בסוף דצמבר בהשתתפות 2,000 סוקרים



>> לפני שנה, ב-25 בנובמבר 2007, חתם ראש הממשלה אהוד אולמרט על צו הסטטיסטיקה, המורה על עריכת מיפקד אוכלוסין בישראל ב-2008. ב-27 בדצמבר 2008, ייצא המיפקד לדרך. מדובר בפרויקט סטטיסטי גדול, הנערך בארץ אחת ל-10 שנים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מטרת המיפקד לאסוף מידע מקיף ומדויק על אוכלוסיית ישראל. לצורך המיפקד, גייסה הלמ"ס 2,500 עובדים בכל המדינה, מתוכם 2,000 סוקרים. עלות המיפקד כחצי מיליארד שקל.



המיפקד יקיף את כל תושבי ישראל - כולל יהודי השטחים, ערביי מזרח ירושלים ואת הגרים ביישובים לא מוכרים. המיפקד ירכז מידע מפורט על תושבי הארץ, על תנאי המגורים שלהם ועל תכונות דמוגרפיות, חברתיות וכלכליות שלהם - כולל נתונים על גיל, מין, ארץ מוצא, שנת עלייה, מצב משפחתי, תנאי דיור, מוגבלויות, מספר ילדים, השכלה, תעסוקה, הרגלי נסיעה ועוד. במיפקד 2008 תהיה לראשונה התייחסות למוגבלויות. המידע שייאסף במיפקד ישרת את רשויות המדינה ואת השלטון המקומי. מהנתונים ייהנו גם גופי מחקר, חברות ציבוריות ופרטיות, ארגונים בינלאומיים, כלי תקשורת ועוד.

הסוקרים יגיעו עם לפטופ



במיפקד ישתתפו כ-20% ממשקי הבית בארץ. בכל יישוב ייקבעו שכונות המדגם, בהן כל בתי האב יענו על שאלות הסוקרים, שיעברו עם מחשב נייד מבית לבית. זהו מיפקד האוכלוסין הראשון בישראל שבו לא משתמשים בשאלונים המודפסים על נייר. הסוקר יראיין את אחד מבני הבית. הזמן המוקצב למשק בית הוא כחצי שעה. השאלונים הם אנונימיים. מי שיעלו במדגם, חיבים לפי חוק לענות לסוקרים. בסיום כל יום עבודה, ישדר הסוקר את המידע למוקד המיפקד. לאחר מכן יימחקו התשובות מזיכרון המחשב.



לנתונים שיאספו הסוקרים יתווסף מידע ממשרד הפנים, ממחשבי מס הכנסה וביטוח לאומי - שישמש לבדיקה ולהצלבת נתונים, תוך שמירה על הסודיות. ביישובים המונים פחות מ-300 איש, יפקדו את כל התושבים.



בראש המיפקד עומד הסטטיסטיקן הראשי, פרופ' שלמה יצחקי. מנהל המיפקד הוא אריה אהרן. הסוקרים יופעלו מדצמבר 2008 ועד פברואר 2009. לדברי דוברות המיפקד, טליה בן אבי-שטינברג ותניה צינדורף, היענות למיפקד חיונית להצלחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully