וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות תדמור בפרשת מניות בזק: העסקה עם זאבי אינה חייבת במע"מ

מאת הילה רז

20.11.2008 / 8:32

בעליה של חברת שרידב הודה בחקירתו אתמול שהחברה העבירה דיווחים לרשויות המס שבהם פרטים שאינם אמת בנוגע לעסקה



>> דב תדמור, בעליה של חברת ההשקעות שרידב, מודה כי החברה דיווחה לרשויות המס דיווחים שכללו פרטים שאינם אמת בנוגע לעסקת רכישת מניות בזק על ידי גד זאבי. כך על פי עדותו שנמסרה אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

עו"ד אלקס הרטמן מונה ב-2002 לכונס נכסים מטעם קונסורציום הבנקים שהעמיד ב-99' את האשראי לזאבי לרכישת 19.6% מחברת בזק שהיו בבעלות כייבל אנד ויירלס. הקונסורציום העניק לזאבי הלוואה של כ-750 מיליון דולר ב-99'-2000. הרטמן ביקש בעבר להורות לתדמור להשיב לקופת הכינוס 38.6 מיליון שקל, שקיבל מזאבי כדמי תיווך בעסקת הרכישה בין זאבי לכייבל אנד ווירלס.



לטענת הרטמן, הכספים הועברו לתדמור בניגוד לשעבודים שהיו לבנקים על מניות בזק באותה תקופה. עוד נטען כי אילו נועד התשלום לדמי תיווך בלבד, היתה שרידב מחויבת להנפיק חשבונית מס בגינו; מכיוון שהמניות היו משועבדות לבנקים באותה תקופה, הם אלה שזכאים לרווח מהעסקה . תדמור טען מנגד כי לא ניתן לחייבו בהחזרת כספי התיווך שנתקבלו כדין וכי לא היתה הפרה של תנאי השעבוד.



אתמול חזר תדמור בחקירתו על התזה לפיה העסקה עם זאבי היתה עסקה בניירות ערך, שלפי חוק אינה חייבת במע"מ. הוא הודה כי בערעור שהגיש על השומה למע"מ בנוגע לעסקה שביצע עם זאבי נכללו פרטים שאינם משקפים את האמת ולדבריו "אולי היו צריכים להיכתב אחרת".



עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, המייצג את תדמור, טוען כי אופן ההצגה לשלטונות המע"מ היה לגיטימי ומקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully