וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהתוכנה לא מוכרת - נותנים בחינם

אורי ברקוביץ'

20.11.2008 / 8:32

שנתיים וחצי לאחר השקתה גונזת מיקרוסופט את תוכנת האנטי-וירוס שלה OneCare, שתוחלף בשירות חינמי חדש בשם מורו



>> הרבה גבות הורמו כשהכריזה מיקרוסופט ב-2005 על כוונתה להיכנס לשוק תוכנות האנטי-וירוס עם התוכנה One Care. המבקרים טענו כי מדובר בצעד ציני לכאורה של ענקית התוכנה. לדבריהם, דרושה היתה למיקרוסופט מנה גדושה של חוצפה כדי להפיק רווחים משירות שעיקר ייעודו הוא השלמת מוצרים אחרים שלה - מערכת ההפעלה חלונות והדפדפן אינטרנט אקספלורר - שחורי אבטחה מתגלים בהם תדירות.

השירות, שהושק רשמית ב-2006, ניתן בחינם ל-90 יום ולאחר מכן תמורת 50 דולר בשנה. אתמול, כשנתיים וחצי לאחר לאחר ההשקה, הודיעה מיקרוסופט כי היא נסוגה מתוכניתה המקורית והחל ביוני היא תחדל מלמכור את One Care. במקום, תפיץ הענקית מרדמונד גירסה חינמית של השירות, שתיקרא מורו (Morro).



למורו יהיו יכולות בסיסיות להגנה על המחשב, אך הוא לא יכלול פיצ'רים רבים שאינם קשורים לאבטחה שאותם ניתן למצוא ב-OneCare. במקור הבטיחה מיקרוסופט מוצר אבטחה מקוון, שאינו מחייב הורדת תוכנה. את מורו, לעומת זאת, צריך להוריד ולהתקין.



מה הוביל את מיקרוסופט לשינוי של 180 מעלות במדיניותה? את הודעתה הרשמית פתחה החברה כך: "מיקרוסופט תציע מוצר אבטחה חדש על מנת להתמודד עם הביקוש הגובר לפתרונות אבטחה למחשב האישי, המותאמים לצורכי השווקים המתפתחים, ליכולות הטכניות של מיני-מחשבים ולריבוי מקרי התקיפות".



בהמשך ההודעה מצטטת החברה את נשיא חברת המחקר אנדפוינט טכנולוג'יס רוג'ר קיי: "מאחר שהאימוץ של תוכנות אבטחה בעולם, ובמיוחד במדינות מתפתחות, הוא נמוך, הזמינות של תוכנת אבטחה לכל מי שרוצה בה הופכת חשובה יותר". מיד לאחר מכן ממשיך ומצוטט קיי כשהוא מסביר את הצורך בתוכנת אנטי-וירוס חינמית בדיוק במלים שבהן השתמשו מבקרי מיקרוסופט לפני שלוש שנים: "בכך שמיקרוסופט מציעה הגנה בסיסית וחינמית לצרכן, היא מקדמת סביבה בטוחה יותר למחשבים אישיים, ספקי אינטרנט, ולמסחר אלקטרוני. זאת, מאחר שהסכנה הגדולה ביותר למערכת כמכלול היא מחשבים לא מוגנים". נחמד היה לחשוב שגם אם לוקח לו שנים ארוכות, ההיגיון הבריא מנצח בסופו של דבר. ואולם, האמת הרבה יותר מורכבת. יכול מאוד להיות שאלמלא זכה OneCare לנתח שוק עלוב של 3%-2%, היה ההיגיון הבריא ממתין עוד זמן רב.



יש הטוענים כי הטעות המקורית של מיקרוסופט היתה שהותירה את אבטחת מוצריה בידי צד שלישי. בכניסתה לתחום האבטחה תיקנה מיקרוסופט במשהו את המעוות, וניתן אף להניח שאלמלא הגבלים עסקיים, היא כבר היתה הופכת את השירות לחלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה שלה.



מה יקרה הלאה? האם מיקרוסופט תכלול את היכולות של מורו בחלונות 7, הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה, שצפויה לרשת את ויסטה? נאלץ לחכות ולראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully