וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת עסקים

פז וייסמן

20.11.2008 / 8:33

לנובו X301 מתנאה במסך גדול ובמקלדת רחבה ונוחה, וכן בסוללה מאריכת חיים. רק המחיר מהווה בעיה



השבוע בדקנו את הלנובו X301 - מחשב עסקי בכל רמ"ח איבריו, המצויד במסך רחב בגודל 13.3 אינץ'. ה-X301 נראה בדיוק כמו קודמו, ה-X300, אך בניגוד אליו פועם בתוכו מעבד חדש מסדרת Montevina של אינטל, המצטיין בצריכת חשמל נמוכה.



אף שה-X301 אינו מכיל את המעבד המהיר ביותר, כרטיס המסך המהיר ביותר או הכונן הקשיח הגדול ביותר, בהחלט מדובר במחשב עסקי אמין שעושה את העבודה - ונראה כי בשעת הצורך הוא ייתן 100% תפוקה.

המחשב שוקל 1.5 ק"ג ועוביו - כאשר המסך סגור - כ-2.5 ס"מ. חלקו החיצוני עשוי ממתכת. הוא נמכר בכמה קונפיגורציות שונות, כאשר הבסיסית שבהן אינה מצוידת בכונן אופטי. יש לו שלושה שקעי USB ויציאת HDMI, אך הוא אינו מצויד בקורא כרטיסי זיכרון - שנהפכו לסטנדרט בתעשייה. המסך מצויד בתאורה אחורית - דבר שמעניק לו טווח רחב של רמות בהירות.



זמן הסוללה הארוך מפתיע לטובה, ובעבודה עם מעבד תמלילים או גיליון אלקטרוני היא יכולה להחזיק מעמד קרוב לחמש שעות. אף שלמחשב יש רק שני פתחי אוורור קטנים בצדו, לא נראה כי הוא מתחמם - גם לאחר עבודה ממושכת.



ה-X301 נוח מאוד מבחינה ארגונומית והמקלדת גדולה ורחבה. לנובו לא ויתרה על הג'ויסטיק האדום, ואלה המכורים לו יוכלו לוותר על השימוש ב-Touch Pad. כמו בכל המחשבים מהסדרה העסקית של לנובו, גם ב-X301 מוארת המקלדת באמצעות נורית LED המותקנת בחלק העליון של המסך. בדגמים מתחרים, כמו המקבוק אייר או סדרת לטיטיוד של דל, יש לכך פתרון יותר אלגנטי - תאורה אחורית מתחת למקשים.



ה-X301 אינו עוד מחשב עסקי, אלא מחשב למנהלים. קשה שלא להשוות אותו למחשבים אחרים ברמת הגימור הגבוהה ביותר כגון המקבוק אייר, טושיבה Portege R500, סדרת Vaio של סוני ואף לטיטיוד E4300 של דל, שמחירו 9,010 שקל.



אלא שכאן מתחילה התחרות הגדולה, שכן ה-X301 הוא היקר מכולם - ולא בטוח שהוא זה שמספק את הערך הגבוה ביותר למנהל המטייל. גודלו של המקבוק אייר זהה לזה של X301, אך הוא קל יותר, דק יותר, סקסי יותר ומצויד במערכת הפעלה שאינה ויסטה. כמובן שאם תתגעגעו אליה, תמיד תוכלו להתקין אותה לצד הלאופרד שמותקנת בו כברירת מחדל. המקבוק אייר אף זול יותר מה-X301, שכן בעוד שהלנובו עולה 20-18 אלף שקל, מחירו של המחשב של אפל מתחיל בכ-8,000 שקל.



כאשר משווים את ה-X301 למחשבים אחרים קטנים יותר, כמו ה-X200 של לנובו או טושיבה Portege R500, נראה כי ה-X200 הוא המתמודד המוביל, מפני שאף שהטושיבה קל יותר ה-X200 חזק ועמיד יותר. מחיר ה-X200 מתחיל בכ-6,500 שקל, ואילו מחיר הטושיבה מתחיל בכ-10,000 שקל. ואולם אם חשובים לכם מסך גדול יותר ומקלדת מרווחת יותר, תמצאו אותם ב-X301 או במקבוק אייר.



בשורה התחתונה נראה כי אף שה-X301 הוא מחשב מצוין, תג המחיר שלו קצת גבוה. באותו מחיר ניתן למצוא מציאות טובות יותר כמו המקבוק אייר או אפילו דגמים של דל. אם אתם נאמנים למותגים או שערך מוסף כמו אחריות בינלאומית חשוב לכם, ייתכן שלנובו X301 יהיה בחירה טובה בעבורכם.



מחיר: 20-18 אלף שקל.



ציון סופי: 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully