וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבונית הטלפון החדשה: פירוט שיחות ועלות דקת שיחה

מאת אמיתי זיו

20.11.2008 / 8:33

משרד התקשורת יחייב את החברות לפרט את האופן שבו הן גובות תשלום כדי ש"הלקוחות יוכלו להבין את החשבונית מבלי להזדקק לרואה חשבון"



>> בימים הקרובים יודיע משרד התקשורת על רפורמה הנוגעת למבנה החשבונית החודשית שמציגות חברות התקשורת לצרכן, ובראשן חברות הסלולר. חברות התקשורת יחויבו להציג נתון מדויק וברור של עלות דקת שיחה, כדי שהלקוח יוכל להשוות בין מסלולי החיוב השונים.

על פי מסמך השימוע שערך המשרד לחברות התקשורת לצורך ניסוח הרפורמה, החברות יחויבו להציג בנוסף "תעריף אפקטיווי", ובו פירוט שיחות מלא בכל חשבון, וכן גילוי של היקף השימוש של הלקוח בחבילות בתשלום מראש, כמו חבילות גלישה, חבילות דקות או חבילות SMS, תוך רישום מפורט של אחוז הניצול של הלקוח את החבילה, שבעזרתו יוכל להחליט אם החבילה כדאית עבורו.



שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר בראיון ל-TheMarker לפני כמה חודשים כי מתוכנן שימוע לשינוי מבנה החשבונית החודשית, כך שהלקוח יוכל לקרוא ולהבין את החשבונית, בלי להזדקק לרואה חשבון. "למדנו ממדינות אחרות, שבהן הלקוח יכול ללכת לחברה מתחרה ולהגיד: 'אלה השימושים שלי, מה אתם יכולים להציע לי?'", אמר אטיאס.



הליך השימוע במשרד החל במאי 2008 תחת השם "גילוי נאות בחשבון הטלפון". "מהניסיון שהצטבר בשנים האחרונות, המשרד הגיע לכלל דעה כי לשם הגברת השקיפות של חשבון הטלפון, נדרשת קביעת כללים מפורטים יותר. המשרד מבקש לבחון תוספת הצגת מדד השוואתי פשוט של תעריף השיחה, שישפר את יכולתם של המנויים להבין את המחיר האפקטיווי אותו משלמים עבור דקת שיחה, ויאפשר להם להשוות ביעילות את דפוסי הצריכה שלהם", נכתב במסמך שפרסם משרד התקשורת.



חברות הסלולר התנגדו למהלך בטענה שכיום החשבונית החודשית כבר מספקת את הנתונים הרלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully