וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה מגיבה באיחור

חיים ביאור

20.11.2008 / 8:33

שוק העבודה



>> נתוני שירות התעסוקה שהראו עלייה בביקוש לעובדים חדשים במשק בחודשים האחרונים ובחודש האחרון על יציבות בביקוש, אין פירושם שמצב התעסוקה בישראל השתפר. כמו בשנים קודמות של מיתון, נתוני האבטלה מגיבים באיחור להתפתחויות במשק, לחיוב ולשלילה.

נכון שחברות ההסעה מצהירות שהן מעוניינות לקלוט 1,000 נהגי רכב כבד. נכון שרשת המלונות פתאל הכריזה על נכונתה לקלוט 200 עובדי ניקיון שפוטרו בשבוע שעבר. נכון שחברות היי-טק הוותיקות מפרסמות מודעות דרושים. אלא, שלהודעות הללו יש להתייחס בזהירות. ברחבי ישראל ניכרת ירידה בהיקף הפעילות בנמלי הים ובהיקפי הבנייה ברחבי ישראל. לאיזו מטרה בדיוק יגוייסו עכשיו 1,000 נהגי משאיות? גם לרשת פתאל לא יהיה במה להעסיק 200 עובדי ניקיון חדשים, אם הישראלים והתיירים יהדקו את החגורות וימעיטו לבקר במלונותיה. ולגבי חברות ההיי-טק שמפרסמות מודעות דרושים, כמעט באותו היקף שעשו זאת לפני שנה - ספק אם הן באמת משוועות לתוספת כוח אדם, או להמשיך לשדר תדמית של צמיחה.



האמת היא שרוב הארגונים במשק הקטינו למינימום את היקפי גיוס העובדים. ארגונים אחרים הקפיאו את הגיוס ובמקביל מקצצים בשכר העובדים, כדי להימנע מפיטורים בהיקף גדול. יש ארגונים שגם מפטרים. מיעוטם, כמו אמדוקס וגיבור ספורט, מפטרים עשרות עובדים - רובם עושים זאת בשקט, פה 10 עובדים, שם 15 עובדים. מצב זה ישתקף בקרוב בנתוני האבטלה. התוכנית החדשה לחילוץ המשק מהמשבר, שהציג אתמול שר האוצר רוני בר-און, יכולה לנסוך תקווה להאטת קצב העמקת האבטלה, אך הרבה תלוי במה שיוותר ממנה לאחר שתחלוף המולת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully