וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס והעבודה: אם התוכנית לא תורחב - לא נתמוך בה

מאת צבי זרחיה

20.11.2008 / 8:33

בר-און: נעיין בדרישות ועדת הכספים וההסתדרות. ברק: יש להכין עסקת חבילה רחבה שתצא לפועל בתוך ארבעה ימים



>> אם לא ייענו דרישותנו, לא נתמוך בתוכנית האוצר - כך אמר אתמול יו"ר ש"ס ושר התמ"ת, אלי ישי, בתום מסיבת עיתונאים שקיים שר האוצר, רוני בר-און, ובה הציג את התוכנית להאצת הפעילות הכלכלית במשק.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), דרש לגבש תוכנית חלופית שבבסיסה תקציב מורחב עוד לפני הבחירות. "אני קורא לכינוס מיידי של נציגי ההסתדרות, המעסיקים, בנק ישראל, האוצר והממשלה כדי לבנות תוכנית חלופית ולהעבירה בכנסת", אמר ברוורמן. "אם לא נעשה זאת אזרחי ישראל ישלמו מחיר כבד".



בר-און הציג אתמול את התוכנית בפני הקבינט החברתי-כלכלי. ועדת הכספים תתכנס בשבוע הבא כדי לדון בתוכנית ולהחליט אם לאשרה. ואולם בוועדת הכספים אין לעת עתה רוב בעדה. נציגי ש"ס, העבודה, מרצ, הליכוד וסיעות נוספות דורשים להרחיבה, וההערכה היא שבר-און יגבש הצעות להרחבתה.



"נשמע את יו"ר ההסתדרות ואת יו"ר ועדת הכספים, ונעיין בדרישותיהם, ומה שנחליט, נשים על השולחן, אמר בר-און. "אני מאמין ביו"ר ועדת הכספים וביו"ר ההסתדרות, ואין ספק שיבינו את הצורך בתוכנית, בעיקר את הצורך של המשק בזריקה ממריצה".



השר ישי, המשמש גם חבר בקבינט החברתי-כלכלי, דורש להרחיב את התוכנית ו"להעניק סיוע ומענקים ממשלתיים לצעירים ברכישת דירה". כמו כן, דורש ישי "הפנייה נרחבת יותר של תקציבים לשכבות חלשות". לדבריו, בתוכנית חסרה סקירה על ההתמודדות עם מצוקות שוק ההון והאזרחים.



יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, דרש להכין בתוך ארבעה ימים תוכנית רחבה יותר. "הממשלה, האוצר, המעסיקים, הסתדרות הביטוח לאומי ונציגי הסיעות החברות בממשלה, על כולם יחד להכין עסקת חבילה רחבה, שתצא לפועל תוך ארבעה ימים", אמר ברק ודרש "לבצע הרחבה תקציבית - להשקיע בתשתיות ובפיתוח, לייצר רשת ביטחון למניעת פיטורים ולהבטיח שמי שיצא לאחרונה לפנסיה, או אלה שעומדים לצאת, לא יאבדו את כל מה שחסכו במרוצת חייהם. כמו כן דרש ברק לתת סיוע מאסיווי בהרבה לעסקים קטנים ובינוניים, תוך מתן עדיפות לפריפריה.



ברוורמן דרש להציב רשת ביטחון לקרנות הפנסיה. "התוכנית שהוצגה היא מעט מדי ומאוחר מדי", אמר ברוורמן. "האוצר אינו מציע הרחבה תקציבית, אלא החלפת סעיפי תקציב. מהלך שכזה אינו מסוגל להתמודד עם השלכות המשבר העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully