וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה את הדירוג של כלל ביטוח

אתי אפללו

20.11.2008 / 8:32



>> כמה ימים לאחר שחברת מידרוג הודיעה על שינוי אופק הדירוג של כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי מ"יציב" ל"שלילי", הודיעה אתמול חברת הדירוג מעלות כי היא מורידה את הדירוג של כלל החזקות ביטוח מ-AA ל-AA-, כאשר אופק הדירוג נותר יציב.

הורדת הדירוג מתייחסת לדירוג של כלל ביטוח כמנפיקה, כאשר דירוג כתבי ההתחייבות שלה נשאר AA. לפי מעלות, הדירוג מושפע לרעה מהביצועים התפעוליים הנמוכים של החברה בהשוואה למתחרים, בעיית ההון הרגולטורית של החברה, העשויה להעיב על צמיחתה, המינוף הגבוה של קבוצת כלל החזקות עסקי ביטוח ומדיניות הדיווידנדים האגרסיווית שלה.



מעלות משאירה את אופק הדירוג של כלל "יציב", אך לדבריה היא מצפה מהחברה לשפר את שיעורי הרווחיות שלה בהשוואה למתחרים, בין היתר באמצעות צמצום הוצאות ההנהלה והכלליות במהלך 2009. בנוסף מדגישה מעלות כי "המשך המגמה השלילית בשוקי ההון, שתשפיע לשלילה על הכנסות החברה ותחליש את מצב ההון שלה, עשוי לגרום לפעולת דירוג שלילית".



בתחילת השבוע הורידה מידרוג את אופק דירוג היציבות הפיננסית של כלל ביטוח וכן את אופק הדירוג של כתבי ההתחייבות של החברה מ"יציב" ל"שלילי". דירוג האיתנות הפיננסית של כלל ביטוח יהיה Aa1/NEG, ודירוג כתבי ההתחייבות יהיה Aa2/NEG.



במידרוג ציינו כי "הורדת אופק הדירוג נובעת בעיקר מהיחלשות ניכרת בעודפי ההון המחושב ביחס להון הרגולטורי הנדרש, בתקופה של הרעה בסביבה העסקית. הורדת האופק נובעת גם מאי ודאות גבוהה בשווקים, שעלולה לפגוע בתוצאות הכספיות, לרבות הפסדים בתיק הנוסטרו ואובדן דמי ניהול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully