וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיק חדש באיסטנבול

מאת גיזלה וויליאמס, ניו יורק טיימס

20.11.2008 / 8:33

שכונת בשיקטש הישנה, על דוכני הירקות וחנויות הטבק שבה, נהפכת למרכז אופנתי של בילויים וקניות



שכונת בשיקטש הישנה באיסטנבול, המשתרעת לאורך הצד האירופי של הבוספורוס, היא שכונת צווארון כחול קלאסית. היא מלאה בשווקים הומים, בתי ספר ותחנות מעבורת, ומשמשת ביתם של דייגים, נהגי מוניות, תלמידי תיכון ומעריצי כדורגל של קבוצת בשיקטש.



ואולם בזמן האחרון האזור, או לפחות חלקים נרחבים מתוכו, נהפך לקוסמופוליטי כאשר שמות כמו מארק ג'ייקובס, ג'ימי צ'ו וז'אן-ז'ורז' וונגריכטן הצטרפו לדוכני הירקות העמוסים ולחנויות הטבק הרעועות.

בלב המטמורפוזה הזו ניתן למצוא את בתי הרכבת אקרטלר, מקבץ בתים שבנה הסולטן במאה ה-19 לצורך שיכון פועליו. עד לפני כמה שנים הם היו במצב איום ונורא. ב-2005 קנה אותם סרדאר בילגילי, יזם ולשעבר נשיא מועדון הכדורגל בשיקטש, והפך אותם לאחד מהאזורים האופנתיים ביותר באיסטנבול, עם דירות יוקרה, בוטיקים בינלאומיים ובתי קפה אלגנטיים.



במרכז ניתן למצוא את מלון W החדש, הראשון שפתחה הרשת באירופה (רחוב סולימן סבה 22; טל': 90-212-3381-2121; www.whotels.com/istanbul ). בקומה השלישית של המלון יש סניף של מסעדת ספייס מרקט של השף הנודע וונגריכטן.



לא רחוק משם, מול המיצר הציורי, שוכן מלון ארבע העונות בוספורוס (רחוב קיראגן 28; טל' 4000-81-212-90; www.fourseasons.com/bosphorus). תעריפי המלון המפואר נעים בין יקרים מאוד לאסטרונומיים. לפני שהמלון נפתח בחודש יוני זוגות של אנשי החברה הגבוהה התחרו ביניהם מי יהיה הראשון שיזכה להינשא על המרפסת המלכותית שלו, המשקיפה על המים. הכבוד נפל בחלקם של סלים חמאמיקיוגלו, יורש הון מעסקי הבנייה, ואשתו הטרייה, היורשת הברזילאית מרסלה בטיסטה, שנישאו בפני קהל שהורכב מעילית החברה הבינלאומית וגדוד של פפארצי.



חלק מהאורחים בחתונה בוודאי קנו את תיקי היד ונעלי העקב המעוצבות שלהם בבוטיקים החדשים והיוקרתיים באזור. בבתי אקרטלר יש לא חנות אחת, אלא שתיים, של מארק ג'ייקובס (רחוב סולימן סבה 16, 4969-381-212-90; ורחוב סאיר נדים 14, 4979-381-212-90 www.marcjacobs.com), שבהן מוצגים פריטי הקולקציה כאילו היו יהלומי הכתר של האימפריה העות'ומנית.



בהמשך הרחוב, בתוך אחד מהבתים, ניתן למצוא חנות של ג'ימי צ'ו (רחוב סאיר נדים 8; 4959-381-212-90; www.jimmychoo.com), שבה מחירן של נעלי עקב סטילטו שחורות ופשוטות עשוי להגיע בקלות ל-400 יורו.



יש גם מסעדות יוקרתיות שיתאימו לחנויות היוקרה. אחת האופנתיות ביותר היא 1879 קוניאלי (רחוב סולימן סבה 46; 4243-227-212-90; www.1897konyali.com), המגישה גירסאות מודרניות ומעוצבות למנות טורקיות מסורתיות. בתפריט אפשר למצוא סלט שליו ברוטב פטל וטלה מבושל עם פירות יבשים וטריים.



אך לא כולם מוקסמים מהשינויים הראוותניים. "בשבילי, בשיקטש היא עדיין שוק ענק וטעים עם אווירה מאוד מיושנת", אומרת דפנה קוריורק, כתבת אוכל מקומית. קוריורק מעדיפה מקומות ותיקים כמו קיימאקי פאנדו (בסמוך לשוק בשיקטש), קיוסק קטנטן שמגיש קיימאק, שמנת סמיכה מחלב באפלו. זה אולי לא מקום יוקרתי, אך הרבה פעמים קשה יותר להשיג שם שולחן פנוי מאשר בספייס מרקט במלון W.



ביזנס & פלז'ר



רונן חן



מעצב אופנה



ארמון הסטייל



"ביילרביי" (Beylerbeyi) הוא ארמון קטן ואינטימי שנהפך למוזיאון. העושר והעיצוב בסגנון הרוקוקו נשפכים שם מהקירות וממיסים את הלב - מנברשות קריסטל ענקיות ועד לחפצי אמנות וציורים עוצרי נשימה. חוויה אמיתית לאסתטיקנים. בנוסף לסיור המודרך בארמון, אני מציע לטייל בגן הסובב אותו וגם בשכונה היפה והציורית שבה הוא ממוקם, המציעה שוק צבעוני של ספרים עתיקים ומזכרות מאיסטנבול של פעם.



-



דודי מנטין



מנכ"ל תשלובת אלוני



ממסעדה לדיסקו



בשנים האחרונות נהפכת איסטנבול לאחת מזירות הבילוי של עשירי אירופה. אני אוהב במיוחד את המסעדות וחיי הלילה של העיר, לצד הטבע עוצר הנשימה שסביבה. אני ממליץ על מקום בילוי בשם (www.reina.com.tr) Reina. עד חצות הלילה זהו מתחם של מסעדות ולאחר מכן הוא נהפך לבר דיסקו אחד גדול, כך שאחרי ארוחה טובה אפשר להמשיך לבלות באווירה נעימה. מקום נוסף שעליו אני ממליץ הוא Bebek Hotel - בית קפה ומסעדה ממש מעל מי הבוספורוס. אני אוהב לשבת שם, להשקיף על המים וליהנות מכוס קפה. www.bebekhotel.com.tr



-



פיני פרטוק



מנכ"ל רשת זברה



קבב לצד סושי



מסעדת 29 Ulus, הממוקמת באחת משכונות היוקרה של איסטנבול, משקיפה על הבוספורוס ומתהדרת באווירה אלגנטית ובעיצוב מינימליסטי בעל נגיעות טורקיות מסורתיות. המסעדה מציעה מטבח טורקי אותנטי, עם מנות דגל כמו קבב טלה ברוטב כוסברה ויוגורט, ודגי ים טריים על הגריל עם ארומת סומאק ולימונים כבושים. לצד אלה מוגשות מנות מהמטבח הבינלאומי, כגון סלטים, פסטות וסושי. בנוסף למסעדה, המקום מציע בר מועדון עם מוסיקה המשלבת מוטיבים טורקיים עם שירים מערביים פופולריים. במקום מבלים לא מעט סלבריטאים מקומיים וצעירים מעשירי העיר. Adnan Saygun Cad. Ulus ParkI 1 Ulus



-



סימה ביטון-פוני



שפית ובעלת קייטרינג רוזמרין



ארמון מהאגדות



מלון שהרטיט את לבי הוא Ciragan Palace Kempinski Istanbul. זהו ארמון אותנטי, היחיד בטורקיה שמשמש מלון 5 כוכבים. התוודעתי אליו לאחר שהוזמנתי לערוך בו חתונה שנהפכה לאירוע מהאגדות. המקום משלב היסטוריה ופאר עות'ומני עם כל הנוחיות של העידן המודרני, ושוכן על גדת הבוספורוס במרכז איסטנבול. הצוות במלון יעשה כל אשר תחפצו, בתודעת שירות הידועה רק לטורקים (אולי גם לתאילנדים): אם תחשקו בלימוזינות, יאכטות והליקופטרים - עליכם רק לבקש (ולשלם כמובן). מומלץ לישון בסוויטות הממוקמות בארמון עצמו ובהחלט כדאי לערוך שם אירוע בלתי נשכח. www.kempinski-istanbul.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully